Хімічні зв’язки для зміцнення Вашого бізнесу

Як правильно помити двигун автомобіля та які хімічні речовини використовують

Як правильно помити двигун автомобіля та які хімічні речовини використовують

Як правильно мити двигун та яку хімію використовувати

Миття двигуна автомобіля – потрібне чи ні? Якщо так, то чому, як його виконувати і які засоби застосовувати? Якщо ні, то чим пояснити надання таких послуг автосервісами? Навколо миття автомобільних двигунів існує чимало запитань, здатних заводити автовласників у ступор. Щоб із вами такого не трапилось (а тим паче, якщо ви уже розмірковуєте стосовно цього), ми пропонуємо ознайомитися з нашим матеріалом.

Сьогодні ви дізнаєтеся, чи дійсно потрібно мити брудний двигун і для чого це взагалі робиться, як правильно реалізовувати процес та яку хімію використовувати. Зможете розставити у своїй голові всі крапки над і, аби питання мийки автомобільного двигуна більше не було для вас причиною збентеження.

Для чого мити двигун автомобіля?

Якщо попитати автолюбителів стосовно потреби мийки двигуна, то навіть із невеликої вибірки респондентів (наприклад, по кілька друзів, знайомих, родичів та/або сусідів) можна отримати кардинально різні результати. Хтось буде принципово переконаний, що мити не потрібно, що ризик нашкодити й попасти на дорогий ремонт значно перевищує можливі переваги, мовляв, сам цього не роблю і тобі не раджу. Інший же скаже, що процедура досить корисна та важлива й порекомендує, як і він сам, регулярно мити двигун на автомийці чи вдома, та найімовірніше назве хоча б одну-дві причини, чому це варто робити. А й справді, чому? Давайте розбиратися.

Мийка двигуна машини – важливий процес, який допомагає підтримувати його у чистоті, забезпечує стабільну роботу та сприяє уникненню можливих проблем із «серцем» автомобіля. Правильна мийка мотора з дотриманням інструкцій та використанням якісної хімії дозволяє зменшити ризик пошкодження компонентів двигуна, суттєво подовживши його експлуатаційний ресурс та покращивши роботу авто загалом.

В процесі служби мотор забруднюють мастило, частки пального, пил, бруд тощо. Усе воно поєднується між собою, формуючи товсте жирне покриття на деталях силового агрегата. Якщо на це покриття не зважати і періодично від нього не позбавлятися, негативний вплив на роботу автомобіля гарантований. Якщо ж двигун періодично мити, позбавляючи його від брудо-мастильних нашарувань, це забезпечуватиме декілька вагомих переваг:

  • покращення тепловіддачі. Забруднений двигун може перегріватися через термоізолювальний шар бруду та мастила, що погано проводить тепло. Позбавлення від зайвого – дієвий крок до належної тепловіддачі й поліпшення роботи агрегата загалом;
  • підвищення ефективності роботи. Накопичені на двигуні пил і наліт можуть перешкоджати вільному руху окремих частин та його плавному запуску. Вони здатні пришвидшувати те, щоб розряджався акумулятор, негативно впливати на генератор, котушки запалювання й численні інші технічні ділянки. Якщо приділяти очищенню мотора належну увагу, можна суттєво вплинути на ефективність роботи усього автомобіля;
  • нівелювання ризику займання. Забруднення під капотом, сформовані мастилом та часточками бензину, вкрай небезпечні, з огляду на їхню здатність до самозаймання. Бруд здатний не лише погіршити заведення авто, а й спричинити перегрівання, пошкодження випускного колектора, прорив вихлопних газів і коротке замикання. З чистим двигуном виникнення пожежонебезпечної ситуації не має шансів на реалізацію, а ви можете залишатися спокійними;
  • полегшення діагностики та обслуговування. У випадку поломок усе зайве, що вкриває мотор, ускладнює процес діагностики і ремонту. Складнощі провокуються навіть при елементарній заміні свічок, фільтрів чи мастил. Чистий же двигун дозволяє контролювати витік субстанцій, які виконують певні функції в автомобілі. На ньому легше помітити витоки мастила чи інших рідин, що може свідчити про можливі несправності;
  • суттєвий плюс при продажу. Більшість покупців на вторинному ринку автомобілів досить прискіпливо оглядають можливі варіанти, цікавлячись не лише зовнішньою картинкою, а й технічними аспектами, акуратністю догляду за усіма деталями авто. Здогадайтеся самі, яке враження на потенційного покупця може справити засмальцьований двигун, а яке – чистий.

Відповідно, коли йдеться про очищення мотора, маються на увазі далеко не просто естетика, зовсім не педантичність, а значно важливіші аспекти, такі як покращення та підтримка стабільності роботи, уникнення небезпечних ситуацій і безперешкодний доступ для своєчасного виявлення поломок.

Навіть повністю справний двигун без слідів мастила та інших робочих рідин на ньому обов’язково слід регулярно мити. Під час експлуатації він усе одно накопичує на своїй поверхні бруд. Через його камеру проходить сила-силенна повітряних мас з пилом, піском та іншими забрудненнями у складі. Коли здійснюється доливання робочих рідин, їхні краплі можуть потрапляти повз заливний отвір у місця, з яких їх неможливо витерти. Мине якийсь час – і моторний відсік у будь-якому випадку значно забрудниться й потребуватиме очищення. Ситуація погіршиться при наявності витоків. Тому без регулярного догляду аж ніяк не обійтися. Оптимальна періодичність – 1-2 рази на рік. Завдання можна як довірити спеціалістам, так і виконати самостійно на мийці чи помити двигун автомобіля в домашніх умовах, проявляючи у будь-якому випадку акуратність і делікатність.

Як мити двигун правильно та безпечно?

Щоб процес був безпечним та ефективним, потрібно знати, як правильно мити двигун.

Найкраща пора для роботи – суха і тепла погода, позаяк після миття важливо швидко та в повних обсягах усунути підвищену вологу. Якщо очищення необхідне взимку, його слід виконувати у спеціальному боксі. Мінусова температура на вулиці у жодному випадку не є гарною ідеєю. Зазвичай непогано підходить мийка самообслуговування з оптимальними умовами.

Сказати, що миття мотора – це щось надмірно складне чи незрозуміле, не можна. Проте є кілька правил, дотриманням котрих не можна нехтувати, є певна оптимальна послідовність дій. А ще потрібно використовувати відповідний засіб для мийки двигуна. Поговорімо про все окремо.

Етапи миття автомобільного мотора:

  1. Підготовка. Перед початком мийних заходів необхідно переконатися, що відбулося достатнє охолодження двигуна, інакше через різкий перепад температур може деформуватися ГБЦ (головка блока циліндрів), мийний засіб може буквально в’їстися у гарячий метал, а ви – обпектися при найменшому необережному рухові. Перш ніж мити, задля полегшення подальшого процесу слід здійснити очищення порохотягом, забрати рослинні накопичення, павутину, останки комах тощо механічним способом. Потім треба зняти клеми з АКБ, щоб не допустити їхнього окислення й не нашкодити роботі акумулятора. Познімати пластикові кришки, якщо такі є, очистити їх щіткою, засобом і водою, помістити в чисте місце на період подальшого очищення мотора. Заткнути папером повітрозабірник (потрапляння води через повітропровід може спричинити серйозну поломку ДВЗ). Також рекомендується закрити всі вологочутливі й найбільш уразливі компоненти підкапотної ділянки (повітряний фільтр, свічки, датчики, елементи електричного ланцюга в моторному відсікові), щоб уникнути їхнього намокання. Заводські наклейки слід заклеїти. З метою ізоляції можуть бути застосовані скотч, ПЕ плівка, фольга чи водовідштовхувальний аерозоль. Не забудьте надягнути рукавиці та захисні окуляри/маску.
  2. Використання засобу для очищення. Який засіб для миття двигуна вибрати, розповімо трохи нижче. Зараз же зупинимося на нюансах його застосування. Коли у підкапотному просторі проведені підготовчі роботи, можна готувати і наносити мийний матеріал. Набираєте у відро теплу воду (температура двигуна і води має бути в діапазоні 20-40 ℃) й додаєте хімію з розрахунку орієнтовно 50 мл на 1 л води. Точна концентрація залежатиме від того, який саме очищувальний продукт використовуватимете. Тому обов’язково керуйтеся інформацією стосовно застосування на етикетці. Приготований розчин акуратно розбризкуєте по поверхні двигуна і пропрацьовуєте брудні поверхні губкою (іноді вони також миються за допомогою пензлів). Як варіант, попередньо змочуєте двигун чистою водою, а потім занурюєте губку в мийний розчин й обережними поступальними рухами протираєте забруднення. У місцях, до яких складно дістатися, можете працювати зубною щіткою – вона безпечна для металу і пластику. Аналогічно щітка (або розчин гасу і води) може бути застосована для жирних мастильних плям і патьоків. Якщо оберете тандем гас + вода (нанесення м’якою ганчіркою + відтирання + одразу промивка невеликою кількістю води), врахуйте, що він небажаний для пластикових і фарбованих поверхонь. При наявності на контактах акумулятора слідів окислення чи корозії, усуньте їх водно-содовим розчином (1:1). Наносити його також можна зубною щіткою з подальшим витиранням ганчіркою, змоченою у чистій воді. Після обробки двигуна мийним засобом залиште все на кілька хвилин, щоб дати час для розчинення бруду, і переходьте до наступного пункту.

Зверніть увагу! Хімічні засоби для миття двигуна потрібно використовувати максимально правильно та обережно. Невміле та надмірне (надто часте або у необґрунтовано збільшених об’ємах) їх застосування може спровокувати чи суттєво посилити корозійне ураження.

  1. Змивання водою. Використовуйте воду з помірним тиском (максимум 100 бар), щоб змити залишки мийного засобу та бруд. Аби не отримати більше шкоди, ніж користі, не направляйте сильний струмінь води (не застосовуйте апарат водоподачі під високим тиском), який може пошкодити дрібні деталі двигуна або контакти, спровокувати корозію у роз’ємах генератора, реле та ін., а ще змити наклейки з важливою інформацією і зіпсувати фарбу на тих чи інших компонентах. Можете поливати водою з відра, проходитися чистою губкою, змоченою у чистій воді, усуваючи залишки піни. Будьте обережні, слідкуйте, аби вода не потрапляла в електричні роз’єми, ланцюги, навіть з урахуванням того факту, що ви попередньо їх захистили. Також не перегинайте палку з обсягами води: мити двигун водою слід без зайвого заливання, краще довше і потроху, ніж швидко і надміру. Коли закінчите змивання, переконайтеся, що ніде не лишився засіб для миття двигуна від масла та інших забруднень і, зрозуміло, сам бруд. Якщо потрібно, повторіть процес очищення.
  2. Сушка двигуна. Правильне миття вкрай важливе, проте не менше значення має якісна сушка після нього. Після миття двигун не можна у ту ж мить заводити, попередньо його обов’язково слід ретельно висушити. Для цього можна використовувати одноразові паперові рушники або чисті сухі ганчірки, які добре поглинають воду й ніяк не впливають на запчастини. Оптимальний варіант – стиснене повітря (повітряний компресор). З його допомогою можна пришвидшити просушування й зекономити сили. Побутова альтернатива компресору – звичайний порохотяг з функцією видування повітря. Або просто залиште моторний відділ висихати на відкритому просторі – так теж можна. Насамкінець підключіть акумуляторні клеми та спробуйте завести автомобіль, аби переконатися, що все працює коректно.

Якщо ви поетапно, як описано вище, реалізуєте мийку двигуна, у вас не виникне жодних проблем, а результати мало чим відрізнятимуться від професійних, котрі забезпечують послуги спеціалістів.

Хочемо наголосити, що ми описали один зі способів, якими можна помити двигун авто. Для розуміння загальної картини слід знати, що існують й інші. Можна просто мити водою з пістолета без використання хімічних засобів (і, пам’ятаємо, без надмірного тиску), не забуваючи про потребу убезпечення деталей від намокання. Плюси цього методу: доступність і високоефективність. Також можна застосовувати обробку сухою гарячою парою (понад 150 ℃, під тиском 7-10 атмосфер), при котрій виключається потрапляння води всередину двигуна. Такий метод запобігає залишкам вологи й дозволяє завести машину одразу після закінчення процедури, проте менш ефективно, ніж водна обробка, справляється з мастилом та брудом при неідеальному виконанні. Парове очищення краще довіряти професіоналам, позаяк робота з гарячою парою може бути небезпечною, якщо не розумітися у нюансах. Окрім згаданих варіантів, існує і можливість сухої чистки. Полягає вона у задіянні спеціальних концентрованих очисників без води. Зазвичай вони розпорошуються на забруднені поверхні, за потреби у найбрудніших місцях пропрацьовуються щіткою для розрихлення бруду й інтенсифікації дії хімії, залишаються там на певний час, після чого стираються ганчіркою або губкою. Такий спосіб примітний поєднанням забезпечення чистоти і відсутності страху через ймовірність потрапляння води на електрику.

З якихось причин не впевнені, що розібралися, як мити двигун машини, і зможете впоратися самостійно? Скористайтеся послугами професіоналів. Вони застосують потрібні мийні засоби, реалізують усі етапи миття у безпомилковій послідовності та із залученням відповідної техніки.

Чим найкраще мити двигун автомобіля

Одне із найважливіших питань стосовно нашої теми – чим мити двигун, яка хімія для мийки двигуна найкраща? А заодно: чи можна застосовувати побутові мийні засоби або, наприклад, ту ж хімію, що призначена для обробки кузовних поверхонь, чи все-таки це мають бути окремі матеріали?

Сучасний ринок пропонує широкий вибір засобів для миття мотора авто, які можна придбати у спеціалізованих магазинах та на автомийках, але не всі вони однаково ефективні чи безпечні. Вибираючи, потрібно враховувати, яким способом ви плануєте здійснювати очищення і які цілі перед собою ставите. Якщо на меті – пошук витоків або очищення деталей під час ремонту, можна розглядати сухі очисники. Здебільшого вони більш щадні й не надмірно небезпечні, якщо десь лишаться їхні залишки після очищення. Якщо треба усунути певний вид забруднень, як от масляні патьоки, брати доцільно спеціалізовану хімію відповідного спектру дії. Якщо ж потрібно виконати серйозну комплексну мийку, можуть застосовуватися сильніші засоби, відповідно, з ефективнішими компонентами у складі та загальною універсальною дією.

Спектр засобів для миття моторного відсіку – до вашої уваги:

  • пінні очисники. Вони забезпечують глибоке проникнення в бруд, добре очищають поверхню і при цьому не шкодять матеріалам. Піною можна обробити всю поверхню двигуна. Вона, як правило, безпечна для пластику та гуми, добре справляється з різними видами забруднень. Ефективна як засіб для миття двигуна від масла, пригорілих техрідин, сольових дорожніх залишків тощо;
  • м’які безкислотні автошампуні для підкапотного простору. Їхні технології передбачають безпеку, відсутність складників, котрі здатні нашкодити металевим, пластиковим і гумовим деталям. Вони швидко та якісно видаляють навіть сильні забруднення;
  • детергенти. Або ПАР з високою поверхневою активністю. Вони чудово підходять для виконання цього завдання. Не шкодять двигуну та іншим компонентам;
  • розчинники для мастил. Вони ефективно розчиняють залишки мастила та інших технічних рідин, які накопичуються на двигуні;
  • засоби на водній основі. Зазвичай є менш агресивними, ніж розчинники, тому підходять для чутливих компонентів і часто використовуються в комплексі з пінними очисниками.

Поряд із хорошими засобами для очищення двигуна існують і ті, застосовувати котрі не рекомендовано, а саме:

  • побутова хімія для миття сантехніки, вікон, підлоги тощо. Тут же – будь-які порошкові очисники для дому, а також народні засоби, зокрема, лимонна кислота. Усе це не забезпечує потрібної ефективності загалом і в напрямку позбавлення від мастила зокрема. З ним складно наперед визначити, буде нанесена шкода моторним деталям, виготовленим із різних матеріалів, чи ні. Тож, ризикувати не слід;
  • очищувальні продукти для кузова автомобіля. Маючи кислотну основу, вони можуть суттєво пошкодити метал двигуна. Аналогічно не підходять жодні агресивні детергенти на базі кислот, позаяк небезпечні значним негативним впливом, провокуванням корозії чи ржавіння. Засіб для миття мотора повинен мати нейтральну кислотність – не інакше;
  • бензин, солярка й будь-які інші легкозаймисті речовини. Так, певну ефективність забезпечити вони здатні, але ще краще можуть послугувати причиною пожежі та навіть статичного заряду між вашим одягом і машиною. До того ж, робота з ними супроводжується неприємним запахом. Не є винятком залишення жирної плівки після обробки моторних поверхонь, котра надалі притягуватиме пил і бруд ніби магнітом. Відтак мінусів їхнього застосування предостатньо (це на той випадок, якщо у вас виникла «геніальна» ідея спростити собі таким чином життя), хоча на першому плані завжди залишається вогненебезпека.

Не легковажте й не експериментуйте. Застосовуйте якісну спеціальну автохімію для мийки двигуна – і отримуйте незаперечні переваги: хороше очищення всіх видів забруднень, безпеку для усіх деталей конструкції, відсутність надмірних труднощів в роботі, плюс легке беззалишкове змивання водою, не залишаючи слідів жирної плівки.

Також не забувайте про набір інструментів та аксесуарів, без яких до роботи братися не слід:

Яку хімію використовують для виготовлення засобів для миття двигуна і чи не шкодить вона двигуну?

Якщо хімія для чищення двигуна якісна та створена відповідальним виробником, а ще застосована, відповідно до рекомендацій, про шкоду можна не хвилюватися. Хімічні компоненти, які вітаються у її складі й не провокують хвилювань – до вашої уваги:

  1. Дегрезатори (знежирювачі). Покликані усувати жири та мастила. Сировиною слугують нафтові похідні, спирти та кетони, якщо маються на увазі розчинники, або неорганічні солі та основи, якщо застосовуються лужні речовини. Представники перших: традиційний знежирювальний компонент керосин (гас), ефективні розчинники жирів ацетон та ізопропіловий спирт. Другі – це передусім гідроксид натрію (каустична сода), що ефективно розчиняє масляні плями і важкі забруднення, а також гідроксид калію, використовуваний в деяких засобах для додаткової лужної активності.
  2. Емульгатори. Потужні речовини, що допомагають змішувати жир і воду, щоб полегшити видалення мастил. Вони формують активну піну, дозволяючи очищувальному матеріалу утримуватися на вертикальних площинах, проникати у важкодоступні ділянки між деталями, розмочувати і усувати будь-який бруд, навіть застарілий. Заразом активна піна інтенсифікує ефективність інших компонентів. Емульгатори виготовляються із нафтохімічних продуктів і похідних жирних кислот. Насамперед до них належать аніонні ПАР (поверхнево-активні речовини), як от лаурилсульфат натрію, та натрієві сульфонати, що активно використовуються для зниження поверхневого натягу.
  3. Диспергатори. Складники засобів для мийки мотора, основою котрих слугують оксиди кремнію і похідні фосфорної кислоти, застосовувані для розбивання твердих частинок та тримання їх у завислому стані у рідині. Добре запобігають осіданню твердих частинок кремнійорганічні сполуки, а їх дисперсію у воді реалізують фосфати.
  4. Інгібітори корозії. Забезпечують захист металевих компонентів двигуна від корозії після очищення. Створюються здебільшого із неорганічних солей та похідних азотної кислоти. Ефективно запобігають такій проблемі, як корозія, зокрема, нітрати й нітритні сполуки (натрій азотистокислий). А борати нейтралізують кислотні залишки і захищають метал.
  5. Водорозчинні розчинники. Спирти, гліколі, нафтохімічні продукти. Їхнє призначення полягає у зменшенні токсичності та покращенні екологічності продукту. Популярні варіанти: пропіленгліколь (розчинник, безпечний для довкілля) і етиленгліколь (примітний у розчиненні жирів та мастил).
  6. Біологічні ензими. Це ферменти, отримані з бактерій або грибів, що у деяких екологічних засобах використовуються для природного розщеплення жирів та органічних залишків. Жири на гліцерин і жирні кислоти добре розщеплюють, наприклад, ліпази. А для розщеплення білків використовуються протеази.
  7. Хелатуючі агенти. Похідні органічних та амінокарбонових кислот, застосовувані для видалення важких металів та запобігання їхньому осіданню на поверхнях. Дієво зв’язувати іони металів і запобігати корозії допомагає, зокрема, етилендіамінтетраоцтова кислота (ЕДТА).

Купити хімію для миття мотора нескладно, але для досягнення належних результатів та безпеки двигуна рекомендуємо використовувати лише перевірені засоби, виготовлені на основі сучасних не агресивних компонентів. Вони у комплексі з дотриманням правил та етапності процесу, про котрі ми вам сьогодні детально розповіли, забезпечать належну чистоту моторного відсіку без найменших ризиків і будь-яких супутніх проблем.

Компанія займається реалізацією хімічних реактивів та сировини, лабораторного та хімічного посуду, лабораторного обладнання, меблів та іншої продукції більше 20 років

Замовлення дзвінка
Дякуємо за Ваше звернення. Наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом
Сталась помилка при надсиланні листа. Зв'яжіться будь ласка з менеджером.