Хімічні зв’язки для зміцнення Вашого бізнесу

Як підготувати авто до зими: поради з вибору хімії для автомобіля

Як підготувати авто до зими: поради з вибору хімії для автомобіля

Як підготувати авто до зимового сезону

Зима може супроводжуватися чималими випробуваннями на дорозі не тільки для водіїв, а й для самих автомобілів. Низькі температури й температурні перепади, сніг, лід та підвищена вологість, обробка дорожніх покриттів хімічними реагентами – це далеко не повний перелік того, що здатне погіршити стан авто, негативно вплинути на роботу різних систем, пришвидшити й збільшити ступінь зношування окремих компонентів, нашкодити якості їзди, якщо завчасно не попіклуватися про надійних захист. Щоб уникнути неприємних ситуацій на дорогах, посприяти безпеці та комфорту під час зимових поїздок, а заодно підтримати експлуатаційний ресурс транспортного засобу, варто заздалегідь підготувати свій автомобіль, незалежно від його віку, марки та інших характеристик. Підготовка авто до зими має здійснюватися комплексно, відповідально та завчасно (найкраще – до перших морозів). Спеціалісти наполегливо рекомендують готуватися до зимових випробувань наперед, аби перші заморозки й опади не стали для вас каменем спотикання й як мінімум не зруйнували ваші плани на день або, що куди гірше, не вивели ТЗ з ладу на тривалий час чи не спровокували аварійну ситуацію на дорозі. Так, усього на світі не передбачиш, будь-які негативні нюанси унеможливити навряд чи вдасться, проте левовій їх частці цілком реально запобігти.

У цій статті ми розглянемо основні моменти підготовки машини до зимового сезону. Ви дізнаєтеся/нагадаєте собі, що слід перевірити, а що замінити восени, та без чого взимку в дорогу краще не вирушати. А ще отримаєте поради з вибору автомобільної хімії, котра може полегшити зимову експлуатацію авто. Готові? Тоді не витрачаймо часу даремно, починаймо.

Що потрібно знати автомобілісту перед початком зимового сезону?

Щоб підготувати автомобіль до зими як належить, потрібно знати три речі (це якщо дивитися на питання загально і масштабно):

  1. Підготовка має здійснюватися ретельно, стосуватися не тільки зовнішніх аспектів (наприклад, зміни шин), але й технічного обслуговування внутрішніх систем (електричної, трансмісії, керування та ін.), а ще комплектації авто речами та аксесуарами (як от лопатою чи буксирувальним тросом), які взимку повсякчас повинні бути в зоні доступу про всяк випадок. Тут рекомендуємо дотримуватися принципу: краще нехай вони будуть і не згодяться, ніж не опиняться під рукою у потрібний момент.
  2. Якщо немає достатньо знань чи досвіду в питанні самостійного обслуговування автомобіля, не варто нехтувати допомогою професіоналів. Багато видів діагностики та способів усунення несправностей доступні не лише автомобілістам зі стажем, а й новачкам. Так, до прикладу, кожен може сам замінити склоочисну рідину, у більшості не виникає питань з заміною свічок тощо. Але якщо йдеться, скажімо, про гальмівну систему або ходову частину, часто без професійного втручання не обійтися.
  3. Ігнорувати підготовку авто до зими не варто, навіть якщо здається, що все й так добре, ніякі додаткові дії не потрібні. Інакше не є винятком ціла низка ризиків. Зокрема, машину може занести, якщо гальмівні колодки стерті нерівномірно чи заклинили супорти. Якщо течуть гальмівні циліндри, можуть відмовити гальма. Накопичення води в бачку склоомивача здатне призвести до його деформації і поломки. А ще можуть з’явитися дефекти на кузові, окислитися проводка, зноситися кульові опори, кермові тяги й амортизатори, акумуляторна батарея – почати швидко розряджатися, привідні ремені – пошкодитися й будь-якої миті тріснути і так далі, і тому подібне з усіма супутніми негативами.

Враховуючи сказане та дотримуючись простих, однак ефективних правил передзимової діагностики й обслуговування машини, ви зможете почуватися на дорозі в холодну пору року надійно і безпечно, мінімізуючи ймовірність форс-мажорів.

Що перевірити в авто восени?

Надійність роботи автомобіля взимку багато в чому залежить від того, наскільки правильно були проведені огляди та сервіс восени. Зупинимося детальніше на ключових моментах, які потребують передзимової перевірки.

Двигун

Двигун є серцем вашого автомобіля, і взимку йому особливо складно працювати. Перевірте, чи не потребує двигун заміни мастила, а також зверніть увагу на стан технічних рідин. Використовуйте зимові мастила, які допомагають уникнути проблем при холодному запуску. Пам’ятайте, що використання мастила високої в’язкості може давати взимку недостатнє змащування, підвищене тертя рухомих частин, що погіршує ефективність роботи двигуна та прискорює його зношування.

Щоб двигун легше запускався, можна в систему охолодження вмонтувати електричний або автономний передпусковий підігрівач. Перший забезпечуватиме підігрів антифризу до потрібних значень (після під`єднання до електричної мережі), другий підтримуватиме високу температуру охолоджувальної рідини та за потреби постачатиме її в систему охолодження двигуна.

Ще бажано виконати промивку форсунок, усунути відкладення, які наповнили паливний бак, та очистити карбюратор за його наявності у системі живлення ДВЗ.

Кондиціонер та обігрівач та фільтри до них

Хоча кондиціонер асоціюється більше з літом, взимку він також є важливим елементом авто. Він допомагає позбутися конденсату з вікон, а також підтримує ефективну роботу обігрівача. А без обігрівача (пічки) зимові поїздки автомобілем взагалі складно собі уявити. Навіть якщо зниження температури незначне, поламана пічка – це вкрай незручно та небезпечно: якщо вітрове скло не обдувається теплим повітрям (не осушується), то запотіває, що негативно позначається на огляді дорожньої обстановки. Тож, перевірка кліматичної установки (і кондиціонера, й обігрівача) напередодні зими – те, чим не можна нехтувати.

Якщо влітку та в міжсезоння якось ще можна перетерпіти без кондиціонера, то взимку потрібна повна справність клімат-системи. Переконайтеся в її ефективній роботі. Увімкніть пічку й простежте, наскільки правильно вона функціонує. З профілактичною метою проконтролюйте наявність холодоагенту, герметичність патрубків та загальну працездатність. Протестуйте роботу радіатора пічки, системи охолодження, вентилятора салону й блока управління.

Якщо при справному обігрівачі пітніє скло, подивіться, чи щільно закриті вікна і двері, чи не просочується через них повітря. Якщо пічка не працює, гляньте до нагрівальної спіралі регулятора швидкості обдування – вона може бути пошкодженою. Також проблеми з прогріванням можуть виникати через повітряний корок у системі охолодження ДВЗ чи несправність заслінок.

Ще перевірте фільтри й за необхідності замініть їх. Вони повинні бути чистими, щоб система працювала бездоганно. Навіть якщо повітря гаряче, але при цьому йде слабким потоком, швидше за все без заміни фільтрів не обійтися. Також про їхнє зношування сигналізують такі фактори: швидке запотівання скла, запах вихлопних газів у салоні, наявність пилу в повітряному потоці, що надходить всередину при запуску системи. Додатково керуйтеся стандартним орієнтиром: міняти автомобільні фільтри рекомендовано усім кожні 10 тис. км.

Справний клімат в авто взимку – це важлива передумова не тільки комфорту, а й вашої безпеки. Не забувайте про це.

Справність гальмівної системи

Гальмівна система є ключовим елементом безпеки у будь-яку пору року, і зима зі слизькими дорогами – не виняток. Ба більше, перед її приходом гальма потребують особливої уваги, з огляду на збільшення гальмівного шляху на змінній (сніг/крига/калюжі) та неоднорідній проїжджій частині.

Що потрібно перевірити? Передусім гальмівну рідину, а саме її рівень в бачку. Якщо немає норми, слід долити. Якщо не здійснювалася її заміна впродовж останнього року, то потрібно здійснити. Актуальність заміни можна визначити і за такими ознаками: чорний колір + запах гару (в нормі це такі параметри: жовте/темно-коричневе/червоне/рожеве забарвлення + спиртовий запах). Й не економте на цій статті витрат – якість гальмівної рідини має визначальне значення.

Далі необхідно проконтролювати цілісність шлангів, стан і працездатність гальмівних колодок та дисків. Навіть не дуже зношені колодки перед зимою краще замінити, адже саме різниця гальмівних моментів коліс – основна причина заносу. Система скрегоче, видає глухий шум або вібрує при гальмуванні, а авто при цьому веде в бік – явні ознаки потреби заміни колодок. Також сюди можна додати різке зниження рівня гальмівної рідини та інші нехарактерні симптоми. А заодно перевірте й циліндри, паркувальне гальмо та наскільки коректно працюють ABS, ESP й інші електронні помічники.

Ще зверніть увагу на герметичність гальмівної системи. Кількаразове натискання на педаль гальма має супроводжуватися пропорційно збільшуваним опором. Якщо зміни не відбуваються або опір слабшає, це свідчить, що з герметичністю є проблеми.

Пам’ятайте, що для правильного та надійного гальмування мають значення і відповідні шини (про них трохи нижче).

Щітки склоочисника

Чітка видимість на дорозі взимку є вкрай важливою. Зношені або пошкоджені (потріскані, стерті, надто жорсткі) гумові щітки склоочисника можуть погано очищати скло лобове від опадів та забруднень і тим самим не забезпечувати належний огляд, ускладнювати керування й підвищувати небезпеку під час пересування в авто. Своєчасна перевірка та, якщо потрібно, заміна двірників перед настанням холодів допоможе уникнути таких проблем.

Про втрату своєї функціональності, робочої еластичності щітками склоочисника говорять пропуски та/або смуги ще за теплої погоди. Взимку ці ділянки можуть легко перерости у кількасантиметрові сліпі зони. Тож, якщо двірники вийшли з ладу і не можуть як слід виконувати свою роботу, просто замініть їх. Загалом заміна рекомендована кожні 6-12 місяців, але ви цілком можете відштовхуватися від актуального стану цих деталей, коригуючи період їх служби індивідуально.

Порада до теми: перед тим, як вирушати в дорогу взимку, щоразу прибирайте сніг зі щіток і під ними. Це і позитивно позначиться на терміні служби самих двірників, і не допустить пошкоджень їхнього механізму при запуску.

Акумулятор

Зимою цей технічний елемент піддається значному навантаженню, передусім у низькотемпературних умовах, і може бути досить проблемною зоною. Перевірте його заряд та стан, щоб уникнути проблем із запуском двигуна. На що звернути увагу? На залишкову місткість, густину електроліту і напругу під навантаженням.

У деяких випадках, особливо якщо акумуляторна батарея стара, а зазначені параметри не відповідають нормам, варто замінити її і зробити це саме перед початком зими. Звичайний експлуатаційний період АКБ становить 3-5 років. Але навіть якщо до цього ще далеко перевіркою справності не нехтуйте.

Акумулятори від 1 року слід очищати від забруднень, забезпечувати чистоту клем і дротів, перевіривши їх на знос та корозію. Можливо, знадобиться зарядити батарею, якщо авто довго перебуватиме на стоянці. Якщо цьому не надати належного значення, одного «прекрасного» холодного ранку машина може просто не завестися.

Ремені та патрубки

Зниження температури може вплинути на еластичність і надійність ременів та патрубків, послабити з’єднання. А якщо воно й до того не було належним, у сильні морози деталь може вийти з ладу. Якщо це станеться під час руху, без послуг евакуатора не обійдетеся.

Перевірте стан ременів та патрубків і за необхідності замініть, щоб уникнути можливих поломок. Узагалі така процедура має виконуватися кожні 50 тис. км, але проміжні щорічні огляди перед зимовими похолоданнями зайвими точно не будуть.

Патрубки перевіряються на холодному двигуні. Затискаєте пальцями місце з’єднання шланга, а потім відпускаєте. Якщо воно на дотик жорстке й після розтискання пальців набуває вихідного положення, усе гаразд. Якщо ж м’яке і лишається деформованим, відстежте, чи немає тріщин, сильних загинів, чи не шорсткий шланг по довжині. При виявленні будь-чого із зазначеного не намагайтеся вирішувати проблему за допомогою скотчу чи ізострічки – це ненадійно й малоефективно. Робіть заміну.

Ремені огляньте на предмет відсутності тріщин, розшарувань і відколів. Уважно дивіться на краї, адже саме вони зношуються насамперед. У результаті зсередини актуалізується підвищена гладкість, під час роботи машини відбуваються прослизання, а в певний момент настає обрив.

Свічки

Свічки відповідають за запалювання в бензинових авто і за розжарювання – в дизельних. Їх несправність може викликати проблеми із запуском автомобіля в холодну пору. І трапитися це може у найневідповідніший момент. Перевірка та, якщо необхідно, заміна свічок перед зимою допоможуть уникнути неприємностей. Несвоєчасний контроль – це не лише про банальну заміну в неслушний час, а й про те, що під час викручування свічка може зламатися. Щоб її вилучити, доведеться знімати ГБЦ – часу і сил витратите куди більше, ніж просто на перевірку свічок восени.

Як перевіряти? Дуже просто. Почергово знімаючи зі свічок дроти при заведеному двигуні й прислухаючись до нього. Звук двигуна змінився – свічка робоча, не змінився – не робоча й потребує заміни.

Світло

Підготовка автомобіля до зимової експлуатації має передбачати також контроль світла і автоелектрики. Дні взимку стають коротшими, а погодні умови досить часто бувають несприятливими. Тому система освітлення, що справно функціонує, має вирішальне значення для безпечного керування.

Перевірте працездатність усіх зовнішніх освітлювальних приладів: фар, стоп-сигналів, покажчиків поворотів, протитуманних вогнів та ін. Усе має якісно виконувати своє призначення, не просто світити, а й бути правильно налаштованим та відрегульованим.

Лампочки, що не працюють, потрібно обов’язково замінити. Подряпини на фарах – відшліфувати, наприклад, за допомогою полірувальної пасти. А заодно відмити й відрегулювати дзеркала, замінити на них несправні світлові деталі, якщо такі є.

Ущільнювачі та захист кузова

Захист від вологи та холоду є важливим для комфорту в салоні й збереження автомобіля. Для цього перевірте ущільнювачі дверей та вікон. Обробіть гумові елементи силіконовим мастилом або спеціальним спреєм, щоб вони не потріскалися й не порвалися при низьких температурах. Адже волога + мороз – тандем, що на гумових ущільнювачах позначається блокуванням доступу в салон, примерзанням дверей і багажника, перешкодами для потрапляння в автомобіль. Належна обробка ущільнювачів пропрацює їх зносо-, морозостійкість та еластичність, стане на заваді примерзанню до кузова.

Огляньте кузовні поверхні на наявність/відсутність іржі, ознак корозійної реакції, сколів та подряпин. При виявленні хоч чогось із переліченого, не залишайте усе, як є. Навіть найдрібніший дефект за зиму може перерости у серйозний недолік, й не просто у візуальний. Маленька подряпина вже до весни може стати великою іржавою плямою, яку буде складно усунути. Що можна підфарбувати, підфарбуйте спеціальним олівцем. Подумайте про нанесення захисних засобів на кузовні деталі, які допоможуть уникнути корозійного впливу через сіль та хімічні реагенти на дорогах. Ці реагенти у поєднанні з високою вологістю вкрай негативно позначаються на лакофарбовому покритті та кузові загалом. Через них може тьмяніти хром. Використання поліролі на основі воску для антикорозійної обробки кузова та консервувального засобу для хромованих елементів – запорука надійного захисту машини в зимовий час від снігу, дощу, морозу та інших негативних зовнішніх впливів. Ефективний спосіб і не допустити поширення уже існуючих дефектів, й запобігти появі нових.

Розгляньте можливість встановлення підкрилок і бризковиків, якщо їх немає. Вони добре протистоять тому, щоб надмірно забруднювався кузов, особливо в автомобілях з переднім приводом.

Не зайвим буде приділити увагу і днищу машини. За наявності іржавих плям або корозійних проявів обробіть їх бітумною мастикою чи антикором.

Не забудьте також про змащування автомобільних замків для їх якісної безпроблемної роботи у будь-яких умовах.

Що замінити в машині перед початком зими?

Підготовка автомобіля до зими – це не тільки перевірка технічного стану, а й заміна деяких елементів та розхідних матеріалів. Вони можуть впливати як на комфорт, так і на безпеку під час зимових поїздок. Частину з того, в заміні чого може виникнути потреба, ми згадали вище. Але здебільшого усе, що було згадане, міняти слід лише при виявленні несправностей. В інших же випадках заміну виконувати не потрібно – достатньо контролю та подекуди підготовчих заходів до морозів. Однак є низка аспектів передзимової підготовки авто, які передбачають саме заміну. Про них – далі.

Шини

Заміна літніх шин на зимові – один із найважливіших етапів підготовки машини до холодів. Реалізувавши його своєчасно, ви максимізуєте безпеку зимового пересування. Літня і зимова гуми відрізняються низкою характеристик. Зимова має глибший протектор, і спеціальний склад, що забезпечує м’якшу структуру й нетвердіння при мінусових температурах. Вона сприяє кращому зчепленню з дорогою на снігу та льоду, підвищує керованість, скорочує гальмівний шлях.

Коли міняти літо на зиму? Замінити літні шини на зимові варто перед настанням перших морозів (в жовтні-листопаді). Якщо точніше, то тоді, коли середньодобові значення термометра опускаються нижче семи градусів за Цельсієм. В таких умовах літня гума починає значно гірше зчеплюватися з дорогою. Якщо ще точніше, то орієнтуйтеся на особливості використання авто саме вами. Багато їздите в темну пору доби – перевзувайте машину раніше, керуючись не середньодобовою температурою, а саме нічною. По ночах уже є 5-7 ℃ – значить пора. Використовуєте машину здебільшого вдень або взагалі їздите рідко – можете аж так із заміною шин не поспішати. Проте й затягувати не варто, щоб не дочекатися, поки вільний шиномонтаж хоч удень зі свічкою шукай – не знайдеш.

Рекомендації:

  • тримайте обидва комплекти шин (літо і зиму) на дисках, щоб процес «перевзування» потребував менше часу, сил та коштів;
  • міняйте шини одразу на всіх колесах, а не лише на ведучих, аби не спровокувати дисонанс у керуванні;
  • шипована зимова гума підійде тим, хто багато пересувається по обмерзлих дорогах за містом, нешипована надійно зчеплюється з мокрим асфальтом і добре підходить для міських умов;
  • якщо ставити зимові шини з якихось причин не плануєте, обов’язково перевірте тиск у кожному колесі та, за потреби, підкачайте. Тиск, нижчий за рекомендований (в холоди він сам трохи знижується), може спричиняти закривання протектора, а відтак сприяти погіршеному зчепленню з дорогою й збільшувати ризик занесення на слизькій дорозі.

Технічні рідини та мастило

До настання зими в автомобілі дуже важливо розібратися з технічними рідинами: моторним і трансмісійним мастилами, рідинами для системи охолодження та бачка склоомивача, гальмівною рідиною (про неї ми розповідали вище). Взимку краще використовувати синтетичні матеріали, котрі не замерзають при низькій температурі. Потрібно враховувати, що на температурні перепади найбільше реагує склоомивайка. А ще те, що будь-яка втрата властивостей котримось із перелічених матеріалів – пряма причина для його заміни. Але давайте про все по порядку.

Мастила, а передусім моторне. Його призначення полягає у змащуванні деталей двигуна, недопущенні їх надмірного тертя та захисту від поломок. Ключове значення тут має в’язкість мастила, адже саме вона суттєво позначається на роботі ДВЗ. Для справності двигуна вкрай важливо, аби мастило та його в’язкість відповідали сезонності. Літній варіант, який і так густий, з настанням морозів стає ще густішим, що може створювати перешкоди для нормальної роботи, провокувати перегрів силового агрегату в холоди. Тож восени саме час зробити заміну на зимове або всесезонне мастило. Воно рідше (має знижений індекс в’язкості) й допомагає забезпечити оптимальне функціонування мотора при низьких температурах. Запуск відбувається швидше, навантаження для акумулятора і стартера знижуються, знос двигуна зменшується. Вважаємо, це вагоме пояснення, чому не варто нехтувати своєчасною заміною моторного мастила.

Яке саме мастило обрати на зиму? Вибирайте, керуючись такими моментами: тип двигуна, рівень його зношування, параметри в’язкості та температури рідини, стиль водіння, умови їзди й допуск у керівництві з використання авто. Як правило, обирати можна між кількома варіантами в діапазоні SAE 0-20W. Цифра є показником низькотемпературної плинності, а W означає «winter».

Трансмісійне мастило не менш важливе, ніж моторне. Воно забезпечує безперебійну роботу коробки передач, захищає внутрішні елементи трансмісії від зносу і перегріву. Якщо вибрати невідповідний, зокрема й для сезону, матеріал, це може бути небезпечно забрудненнями, корозією, стиранням та забиванням системи, а відтак погіршенням продуктивності транспортного засобу, його поломкою і актуалізацією потреби в недешевому ремонті.

Робочий ресурс у трансмісійного мастила зазвичай більший, ніж у моторного, тому здебільшого застосовуються всесезонні варіанти. Проте, якщо давно не виконувалася його заміна, при підготовці авто до зими її все ж таки варто виконати. І зимові трансмісійні рідини, й всесезонні мають позначення літерою W за тим самим маркуванням SAE. Цифри, що йдуть до та, можливо, після (у всесезонних продуктах) літери, допоможуть зорієнтуватися у температурному діапазоні використання.

Охолоджуюча рідина

Охолоджувальною рідиною, або матеріалом, відомим під назвою антифриз, захищається двигун автомобіля від перегріву влітку та від замерзання взимку. А ще вона протистоїть його корозійному ураженню. Одне із найпростіших і водночас найважливіших завдань передзимової підготовки авто – перевірка рівня охолоджувальної рідини, за потреби доливання або заміна на матеріал з відповідністю вимогам холодної пори року.

Рекомендації:

  1. Дотримуйтеся рівного співвідношення антифризу й води, адже переважання другої здатне спричинити замороження суміші за низьких градусів та, як наслідок, перегрів двигуна.
  2. Обирайте клас охолоджувальної рідини, відповідно до інструкцій вашого автовиробника.
  3. Звертайте увагу на склад антифризів, адже саме на хімічні реагенти та їх поєднання покладається запобігання замерзанню і захист систем машини від низьких температурах. Ось основні хімічні компоненти:
  • етиленгліколь – основа антифризів, котра знижує замерзальну точку й підвищує температуру кипіння рідини;
  • пропіленгліколь – як етиленгліколь, але менш токсичний варіант, також використовуваний в антифризах;
  • інгібітори корозії (наприклад, фосфати, силікати, борати) – складники, що захищають металеві частини двигуна від іржі;
  • барвники – компоненти для надання охолоджувальним автомобільним рідинам забарвлення (зазвичай зеленого, червоного, синього або жовтого).

Зимовий омивач

Аби огляд дорожньої ситуації через лобове скло взимку був належним, мало, щоб свою роботу добре виконували щітки склоочисника (про них ми розповідали вище), також потрібно замінити літню склоомивайку на зимову. Для зимових умов рекомендується використовувати спеціальну рідину для склоомивача, яка не замерзає при низьких температурах. Вона допомагає позбутися від снігу та льоду, забезпечуючи чистоту скла навіть у морози.

Заливку зимового омивача слід здійснювати ще до перших нічних заморозків, вибризкавши попередньо увесь залишковий вміст літньої рідини з бачка. Якщо цього не зробити, бачок може замерзнути або може пошкодитися електропомпа подачі рідини до форсунок.

Склоомивач має відповідати експлуатаційним рекомендаціям для автомобіля. Нічого іншого, що викликає хоч найменші сумніви, натомість в бачок заливати не треба. Горілки це теж стосується: у ній недостатній відсоток спирту, що виливається у малоефективність. Не замерзають лише спеціалізовані рідини, до складу яких входить спирт (етиловий, ізопропіловий або метиловий), гліцерин і ПАР. Етанол запобігає замерзанню рідини та має очищувальні властивості. Ізопропіловий спирт (ІПС) добре випаровується, ефективний при низьких температурах. Метанол активніше використовувався раніше, але через токсичність його застосування сьогодні скорочується. Призначення, яке виконує гліцерин – захист від утворення льоду на склі. Поверхнево-активні речовини (ПАР) допомагають змивати бруд та жир зі скляної поверхні.

Якщо на вашому авто очищення передбачене не лише для вікон, а й для фар, то, відповідно, не можна забувати про зміну рідини перед настанням холодів і для них. За своїм складом зимові омивачі фар схожі до склоочисників. Для запобігання замерзанню вони містять етиловий або ізопропіловий спирт. Для ефективного очищення фар від бруду та комах – ПАР. В обох типах продуктів можуть бути присутні й додаткові компоненти, як от вода дистильована (задіюється в розбавленій формі разом з основними складниками) і/або ароматизатори (додаються для маскування запаху спиртів чи гліколів). Усі згадані вище хімічні речовини мають спеціальні властивості, що дозволяє створювати ефективні рідини для догляду за автомобілем в зимових умовах (склоочисники, антифризи та подібні продукти), захищаючи скло та системи охолодження від замерзань і забруднень.

І наостанок до цього пункту: рекомендуємо не лише залити зимовий омивач в бачок, а й покласти з літру про запас в багажник. Витрати склоомивальної рідини взимку суттєво збільшуються, у зв’язку з активною антиожеледною обробкою доріг загального користування. Тож додатковий об’єм омивайки у потрібний момент допоможе зекономити час та нерви. А що ще, може знадобитися, розповідаємо далі.

Що варто мати з собою в авто взимку?

Під час зимових поїздок можуть виникнути непередбачувані ситуації, тому важливо мати в автомобілі деякі речі, які допоможуть впоратися з труднощами.

Сподіваємося, нікому не треба нагадувати, що при собі завжди має бути запасне колесо та знак аварійної зупинки. Впевнені, що такі хоч і дрібниці, але важливі, як ліхтар та рукавиці, завжди є в вашій машині, тож і на зиму нехай вони там й залишаються. Перший – з огляду на короткий світловий день і можливі поломки у темний час доби, другі – на випадок необхідності виштовхувати ТЗ зі снігового замету.

Завжди тримайте в авто зарядний пристрій для телефону. У випадку поломки або аварії телефон є важливим засобом зв’язку, тому мати можливість підзарядити його при потребі важливо.

Якщо планується далека дорога, а синоптики прогнозують рясні снігопади, попіклуйтесь і про такі аспекти, як їжа, що не псується, запас води, тепла ковдра і запасний одяг. На випадок затримок в дорозі це все є вкрай необхідним.

Що вам ще спадає на думку? Ну, звісно, WD-40! Цей універсальний технічний аерозоль може знадобитися для розморожування дверних замків, потреба у чому в холодну пору – не така вже й рідкість. Проте й цим перелік рекомендованих речей не завершується.

Нижче перерахуємо те, про що ви могли забути, однак присутністю чого в автомобілі взимку не варто нехтувати, незалежно від його марки, стану й ступеня підготовки до зими. Не легковажте комплектацією цими автомобільними аксесуарами, адже в умовах низьких температур такий підхід може мати фатальні наслідки.

Скребок для скла

Невід’ємний аксесуар для зимового використання автомобіля. Ви ж не збираєтеся цілком і повністю покладатися у питанні усунення снігу та льоду зі скла на підігрів, чи не так? І правильно робите, адже такий спосіб може сильно посадити акумуляторну батарею. Його розумно застосовувати лише для фінального підчищення. А ось починати слід саме із використання скребка. Він допомагає швидко очистити вікна від сніжно-льодового шару, забезпечити потрібний для поїздки огляд. А якщо він ще й комплектований щіткою, то заодно підходить для прибирання снігу з кузовних елементів. Снігова шапка не розлітатиметься на ходу на пішоходів та машини, які рухатимуться за вами.

Ще один помічник із цієї категорії – рідкий розморожувач скла на основі спирту. Він швидко проникає в структуру криги й ефективно розморожую скло.

Ну, і хай з вами завжди будуть паперові рушники або серветки, особливо, якщо обігрів лобового скла не зовсім справляється зі своїм завданням. Після того, як лід/сніг ззовні буде усунуто, ви зможете швидко витерти вологу зсередини у випадку запотівання, забезпечивши хорошу видимість.

Буксирувальний трос

У складних погодних умовах на дорогах буксирувальний трос (краще – еластичний, спроможний розтягуватися при навантаженні) може стати в пригоді для евакуації автомобіля або допомоги іншим учасникам дорожнього руху. Трос буде помічним, якщо ви чи хтось інший застрягнете у снігу. Тож перевірте, чи є він у вашому авто. Якщо немає, ви знаєте, що треба зробити.

Кабелі для «прикурювання» авто

Зимові морози часто призводять до проблем із запуском транспортного засобу. «Прикурювальні» кабелі (комплекс дротів із затискачами на кінцях/«крокодилами») можуть врятувати в ситуаціях розрядження акумулятора. З їхньою допомогою вдасться завести свій автомобіль від машини-донора. Особливо радимо покласти пускові проводи в багажник, якщо ви цього року заощадили на заміні батареї і її вік перевищує 2-3 роки. Коли вона на морозі відмовиться працювати, це буде ще та рятівна річ.

Лопата

Якщо автомобіль застрягне в снігу, компактна складна лопата допоможе його звільнити. Ви зможете прокопати нею трохи ділянки для виїзду зі стоянки або зробити підкоп замерзлої за ніч кучугури під кузовом. Деякі автомобілісти використовують з цією метою сіль, посипаючи її перед колесами машини, аби сприяти додатковому зчепленню. Виріште, що більше підходить саме вам, але обов’язково пропрацюйте цей момент.

Ланцюги протиковзання

Для складних дорожніх умов, особливо у гірських та сільських місцевостях, важлива наявність ланцюгів протиковзання. «Браслети на колеса», як їх ще називають, значно підвищують прохідність автомобіля й впевненість у водінні авто в віддалених від міст районах.

Інші корисні поради для автомобілістів узимку

Що перевірити в авто, що замінити і комплектацією чим у зимовий період не варто нехтувати, зрозуміло. Але ми не можемо завершити матеріал, не згадавши ще про декілька важливих у цей час аспектів використання машини. Тож, наведемо їх списком:

  • будьте уважні та обережні, при виборі стилю водіння, швидкості тощо, враховуйте зміни погоди й характеристик дорожнього покриття;
  • тримайте більшу, ніж зазвичай дистанцію між транспортними засобами, з огляду на потенційно гірше зчеплення з дорогою;
  • перед тим, як рушити, прогрійте транспортний засіб – він буде менш схильним до буксування й не піддаватиметься підвищеним навантаженням;
  • не їздьте з напівпорожнім баком, заливайте пальне до повного, аби утворюваний при низьких температурах конденсат на його стінках не потрапляв у бензонасос і не вивів із ладу паливну систему;
  • не забувайте вмикати світло. Коли дні короткі, а ночі довгі, особливо важливо пам’ятати про позначення себе на дорозі;
  • не намагайтеся даремно буксувати. При підйомі на гірку чи у випадку застрягання в снігу, просто використовуйте вищу передачу;
  • якщо у вас – повний привід, але влітку ви ним не користувалися, перед зимою перевірте його справність – може стати в пригоді;
  • не забувайте періодично мити автомобіль, аби своєчасно змивати з нього не лише бруд, а й хімічні реагенти, сіль, котрими обробляються дороги й які під час руху потрапляють на різні частини ТЗ.

Щоб машина не підвела у найневідповідніший момент (а зазвичай це відбувається саме тоді), дотримуйтеся наведених у статті порад – вони про користь, надійність, комфорт та безпеку. Знати, як підготувати авто до зимового сезону (а ви тепер знаєте все у подробицях) – це одне, а справді виконувати рекомендації фахівців – як показує практика, зовсім інше. Сподіваємося, ви вміло і відповідально поєднаєте одне з другим, зробивши вагомий вклад не лише у збереження свого автомобіля, а й в максимізацію безпеки вашої як водія, пасажирів та інших учасників дорожнього руху.

Пам’ятайте народну мудрість про підготовку сан улітку – не чекайте, коли вдарять морози, дійте завчасно. Використовуйте наші поради – і ваша машина, а заодно з нею й ви будете готові до будь-яких зимових «сюрпризів».

Компанія займається реалізацією хімічних реактивів та сировини, лабораторного та хімічного посуду, лабораторного обладнання, меблів та іншої продукції більше 20 років

Замовлення дзвінка
Дякуємо за Ваше звернення. Наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом
Сталась помилка при надсиланні листа. Зв'яжіться будь ласка з менеджером.