Виробництво незамерзайки як бізнес: обладнання, сировина, технологія

Виробництво незамерзайки як бізнес: обладнання, сировина, технологія

Як організувати виробництво незамерзайки?

Виробництво незамерзайки (незамерзаючої рідини) для автомобільного скла – один із цікавих сегментів для відкриття та розвитку бізнесу з нуля. Якщо бути далеким від теми, все може здатися надмірно складним і заплутаним, тим самим відштовхнувши від подібної ідеї. Але аналогічно можна міркувати про будь-яку сферу. Якщо не знаєш, що потрібно, з чого почати та ін., усе здається складним. Коли ж починаєш вникати в суть, цікавитися, як організувати робочий процес, що для цього необхідно, все набуває зовсім інших барв.

Щоправда, на занурення у котрісь напрямки може піти багато часу та сил, може знадобитися великий стартовий капітал. А от якщо спробувати розібратися з нюансами виробництва незамерзаючих рідин (з необхідним обладнанням, сировиною, актуальними технологіями), то вже невдовзі усе більш-менш стане на свої місця. Спробуєте? Тоді почніть просто зараз!

Що таке незамерзаючі рідини й навіщо вони потрібні?

Незамерзаючі рідини (незамерзайки, зимові омивайки, засоби склоомивача) – це спеціальна група рідкої автохімії, призначеної для очищення скла автомобілів від різних забруднень, насамперед від пилу та бруду, в період холодів. Очищаючи скло, незамерзайка також протистоїть намерзанню на ньому, не дає формуватися крижаній кірці. А це має неабияке значення не тільки для комфортного та повного огляду дорожньої обстановки водієм, але й, що не менш важливо, для безпеки водіння.

Загалом, у машинах використовується не лише ця рідина, яка не замерзає при низьких температурах, і не тільки для обробки скла. Різні антифризи (загальна назва незамерзаючих рідин) необхідні для охолодження двигуна, запобігання замерзанню опалювальної системи тощо.

Склоомиваюча рідина заливається в призначений конкретно для неї бачок, звідки розбризкується на лобове скло за допомогою форсунок, а потім забирається склоочисниками.

Без незамерзайки, коли надворі – від’ємна температура повітря, не обходиться жоден автомобіль. Хіба що той, який стоїть у гаражі і на ньому ніхто в цей час не їздить. А взагалі наповнити бачок незамерзаючим склоомивачем – завдання, яке має вирішити кожен автовласник перед настанням холодів, інакше не змусять на себе довго чекати малоприємні сюрпризи. Якщо вчасно не замінити літню омивайку на зимову, то та може замерзнути вже при 0 ℃. Неможливість у такому випадку очистити скло – ще не найгірше, що може статися. Сам процес заміни рідини суттєво ускладниться. Також не є винятком поява тріщин на бачку, що пояснює потребу змінювати тепер уже не тільки склоомивач, а й ємність для його наливу. А це додаткові витрати сил, часу та грошей.

Як можна дійти висновку, незамерзайка – важлива автомобільна рідина, попит на яку істотно зростає перед зимовим сезоном. А оскільки автомобіль сьогодні є чи не у кожного, а то й по два-три на сім’ю, омивайки, зокрема й зимові – продукт, який буде затребуваний з року в рік. Відтак виробництво незамерзаючої рідини – досить непогана сфера функціонування. Щоправда, це розуміємо не лише ми і про це тепер відомо не лише вам. Конкуренція у зазначеному сегменті чимала, і це слід враховувати. Але оскільки авторинок перебуває у постійному експлуатаційному розвитку, завжди можна знайти особливий підхід, сформувати унікальну торгову пропозицію, привернути увагу аудиторії до котрихось специфічних особливостей та переваг нових незамерзайок власного виготовлення. Ідеально, якщо вдасться запропонувати достойну якість за розумною вартістю. Тоді переважна кількість конкурентів залишиться далеко позаду, зокрема ті, хто завищує ціни або спеціалізується на відверто низькопробній продукції.

І нехай вас не лякає сезонний фактор. Ті підприємці, які говорять про неефективність бізнесу з виробництва незамерзаючої рідини, мають рацію лише частково. Якщо спеціалізуватися винятково на незамерзайках, то так, у несезон про прибуток мова не йде. Але це така сфера, яка дозволяє охопити супутні напрямки, наприклад, працювати, коли потрібно, у форматі виготовлення літніх очисників для скла та фар. На зиму – одна продукція, на літо – інша, й ефективність бізнесу не підлягатиме сумнівам.

Як організувати виробництво незамерзаючої рідини, з чого почати?

Фахівці рекомендують починати з трьох кроків:

  1. Ретельне вивчення ринку, з метою отримання об’єктивної оцінки рентабельності, попиту та конкурентоспроможності. Опрацювання рецепту, пропорцій та асортименту. Вивчення тонкощів процесу й можливостей досягнення бездоганного співвідношення ціни та якості.
  2. Розробка детального бізнес-плану з чітким прописуванням бізнес-цілей, шляхів та способів їх досягнення. Добре, якщо для цього задіяти професіонала, який допоможе скласти бізнес-план грамотно.
  3. Опрацювання каналів збуту. Вже на початковому етапі важливо розуміти, хто ваша цільова аудиторія. Бажано заздалегідь провести переговори з представниками магазинів автохімії та автокосметики, заправок, автомийок тощо у регіоні, який планується подальший збут.

Також одне з питань, які мають бути вирішені на передвиробничому етапі – реєстрація діяльності та оформлення документації. Залежно від масштабів та цільової аудиторії, можна вибрати реєстрацію ТОВ (товариство з обмеженою відповідальністю) або ІП (індивідуальний підприємець). Якщо планується невелике виробництво малими партіями (гаражне, домашнє чи подібне), може бути достатньо ІП. У такому випадку знадобиться мінімум коштів на оформлення документів, не потрібно отримувати ліцензію. Якщо все ж таки хочете ґрунтовно увійти в сегмент виробництва незамерзайок, якщо маєте намір працювати з юридичними особами, без відкриття статусу ТОВ не обійтися.

Якщо подивитися на організацію та запуск виробництва омивайки загалом, то чогось надмір складного тут немає. Як ідея малого бізнесу в гаражі така сфера діяльності є досить перспективною. З переваг слід відзначити технологічну простоту, сировинну та технічну доступність, чималий ринок збуту. Детальніше про всі ці аспекти – далі.

Незамерзаюча рідина та виробнича технологія

З погляду технологічних рішень виробництво незамерзайки, як і сама його організація, досить просте. Якісь мега секретні знання не потрібні, як, втім, цілком можна обійтися й без диплома хіміка. Тож в інформаційному плані сфера діяльності відкрита для будь-якої людини, яка нею зацікавилася. Дізнатися про тонкощі технологічного процесу нескладно.

Зимову омивайку можна створювати зі спеціального купованого концентрату або шляхом змішування кількох інгредієнтів у потрібних пропорціях. Рецептів для створення такої автомобільної рідини є чимало. В їхній основі лежить спиртовий складник. Як правило, береться ізопропіловий спирт, який піддається хімічній реакції, потім змішується з дистильованою водою, ПАР, барвниками, віддушками або іншими рецептурними добавками. На виході отримується незамерзаючий засіб склоомивача, стійкий і функціонуючий приблизно до -30 ℃.

Виробничі етапи такі:

  • водоочищення. Його не можна недооцінювати. Багатоступінчаста фільтрація покликана прибрати з води солі та всілякі зайві домішки. Якщо використовувати неочищену воду, це проявиться характерними розводами на лобовому склі машини, і навряд чи її власник ще раз захоче купити таку саму незамерзайку;
  • переміщення води в змішувач і внесення туди спирту, ручне додавання ПАР та інших функціональних добавок, змішування всіх компонентів між собою;
  • додаткова обробка, підігрів з повторним охолодженням отриманої суміші до утворення необхідної незамерзаючої рідини, подача тієї в накопичувач;
  • розлив отриманої рідини з накопичувача в тару із закриванням кришками та нанесенням маркування.

Після цього окремі товарні ємності з омивайкою (пластикові пляшки різного об’єму) можуть групуватися в партії того чи іншого розміру, упаковуватися й відправлятися на зберігання, транспортування.

Не забудьте подбати про етикетки. Вони мають бути інформативними та бажано з цікавим оригінальним дизайном. Найбільш зручні у застосуванні етикетки-наклейки.

Зверніть увагу, що зазначена вище послідовність виробничих дій аналогічна для виготовлення всіх незамерзайок, незалежно від варіативності складу продукту, від того, який саме сировинний матеріал береться за основу тощо. Технологія – аналогічна й до тієї, що використовується для створення інших автомобільних антифризів. Відмінність полягає лише у застосовуваних добавках. І тут на секунду повернемося до згаданої вище думки низки підприємців про неефективність виробництва зимових омивайок. Ось вам і доказ, що, залежно від сезону, можна переформатувати діяльність. Коли потрібно – виробляти незамерзайки, в інший час – інакші антифризи. Адже технологія та ж, тільки добавки передбачається різні закуповувати і можна працювати на постійній основі, а не від сезону до сезону.

Виробництво незамерзаючої рідини для автомобілів: обладнання, приміщення, персонал

Розглядати бізнес на незамерзайці та необхідне для його реалізації обладнання можна у двох ракурсах. З одного боку, цілком можливо суттєво спростити завдання, якщо працювати в гаражі, з невеликими обсягами продукції та оборотом, використовуючи просте технічне оснащення. З іншого, якщо йдеться про більш серйозні масштаби, підхід до закупівлі обладнання аналогічно має бути ретельнішим і до дрібниць продуманим. Іноді можуть знадобитися досить дороговартісні установки.

Але за потреби є варіанти, як знизити витрати на закупівлю обладнання. Можна, наприклад, придивитися до уживаної техніки. Можна замість цілої дорогої виробничої лінії купувати окремі елементи там, де пропонують найбільш доступні ціни на конкретні з них. Ще один спосіб зробити менший внесок у технічну складову – виконувати частину процесів вручну.

Повна автоматизація, що забезпечується готовими укомплектованими від А до Я виробничими лініями – це, звичайно, найкращий у плані ефективності, продуктивності та оперативності виробництва варіант. Але й гроші потребує вкласти на самому початку чималі: що більша потужність, то вищі стартові витрати. Якщо таких коштів у розпорядженні немає, радимо вибирати з того, про що ми розповіли вище. Це теж непогано, тим паче на початках, поки ви занурюватиметеся в нішу і поступово збільшуватиме обороти.

Установки, які загалом можуть знадобитися для створення незамерзайки:

  • тепловий реактор (резервуар, в якому рідина підігрівається та охолоджується);
  • ємність для змішування компонентів та міксер, що підвищує якість перемішування;
  • баки/ємності для зберігання готового матеріалу;
  • насоси й трубопровідна система;
  • фільтри для очищення води.

Додатково можна придбати пристрої для розливу продукту в тару, закупорки ємностей, фіксації етикеток.

Для розміщення основного та додаткового обладнання необхідно не так вже й багато місця. Якщо продумано організувати робочий простір, може вистачити приміщення, площею близько тридцяти квадратних метрів. Але знову ж таки не все так однозначно. Якщо орієнтуватися на малі обсяги виробництва, то так, і простір може бути відповідним, незначним. Якщо ж діяльність матиме більш масштабний характер, якщо доведеться використовувати різне обладнання для виробництва незамерзаючої рідини та у великих кількостях, подбайте, щоб у вашому розпорядженні було хоча б 200 м2. Одну половину ви використаєте для організації цеху, іншу – для складської, лабораторної та адміністративної ділянок.

Також вам потрібно буде взяти до уваги вимоги до приміщень, де створюється незамерзайка:

  • хороша вентиляція та кондиціювання повітря;
  • створення передумов для дотримання заходів пожежної безпеки;
  • розташування на віддалі від житлових приміщень (на краю міста або в промисловій зоні за його межами).

Оскільки роботи ведуться зі спиртом, їхні пари можуть нести небезпеку людям при вдиханні. Крім токсичності існує ризик займання. Імовірність і того, й іншого слід звести до мінімуму, організовуючи робочий простір.

Що стосується персоналу, а точніше його кількості, то це може бути як одна-дві людини, так і десяток, й більше – остаточне число диктують розміри виробництва. Все залежить від того, яку частину роботи ви маєте намір виконувати самостійно, а яку делегувати іншим. Розробка концепції та організація робочого процесу, створення рецептури незамерзаючої рідини, обслуговування технічних ділянок, виконання підсобних робіт, складування, вантажно-розвантажувальні заходи, налагодження збуту, доставка (і сировини на виробництво, й готової продукції оптовим замовникам) – ось, які процеси здебільшого актуальні, і ось від чого слід відштовхуватися, розглядаючи питання підбору персоналу.

Яка сировина для виробництва незамерзаючої рідини потрібна?

Вище ми торкнулися цієї теми, а зараз розберемося детальніше. Основні сировинні матеріали: вода, спирт та ПАР. Додаткові: функціональні добавки, віддушки та барвники. А тепер про все по порядку.

Вода, ще раз нагадуємо, має бути чистою, без осаду та всіляких домішок. Якщо на виробництво надходить інша вода, її слід піддавати фільтрації, що забезпечуватиме на виході необхідний ступінь чистоти. Недостатньо чиста, переповнена солями вода не тільки робить каламутним розчин склоомивача зі швидкою появою осаду, не лише призводить до розводів на склі при використанні омивайки, а й засмічує форсунки склоомиваючої системи з подальшим їх виходом з ладу. На воду може припадати 22-72 % від загального об’єму продукту.

Спирт – це той компонент, завдяки якому зимовий склоомивач не замерзає в морози. Сьогодні різні виробники незамерзаючих рідин використовують варіативні спирти, зокрема, етиловий, ізопропіловий і метиловий. На спиртовий компонент виділяється 25-75 %. Від цієї величини залежить температурний діапазон, при якому незамерзайка справлятиметься зі своїм призначенням. Що вища концентрація спирту, то при більших мінусах рідина працюватиме, як слід, не замерзаючи.

Якісна незамерзайка = ізопропіловий спирт у її складі. Відрізнити її можна за добре відчутним характерним спиртовим запахом. Експлуатаційними властивостями вона володіє чудовими. Ізопропанол не такий леткий, як етанол. Плівка, яку він утворює, залишається на склі довше, із запобіганням потребі у частих обробках. За ціною матеріал доступний. Саме з цих причин виробники все частіше вважають за краще вводити до складу незамерзаючих рідин ізопропіловий спирт або його суміші з іншими спиртами.

Щоб ще знизити собівартість незамерзайки ізопропанол можуть замінювати метанолом. Це, м’яко кажучи, неправильне рішення. Ніяке зниження витрат не здатне виправдати мінуси, які актуалізуються. Рідина на основі метилового спирту є небезпечною для здоров’я, оскільки ця речовина виділяє токсичні випари. Метанол не можна використовувати для виготовлення омивайок, позаяк він відразу робить продукт неякісним та небезпечним. У багатьох країнах застосування цього компонента заборонене на законодавчому рівні.

Що стосується етанолу, то він – найбезпечніший, але найдорожчий варіант.

Тож ізопропанол – оптимальне рішення і за ціною, і за якістю.

На поверхнево-активні речовини (ПАР), що вводяться в зимові засоби склоомивача в обсязі до 1 %, покладається виконання одного з двох ключових завдань цієї групи матеріалів. Завдяки їм незамерзайки не тільки не замерзають, а й сприяють ефективному очищенню лобового скла. Це мийні компоненти, які легко усувають дорожній бруд та інші забруднення, не залишаючи нальоту, потьоків та райдужного ефекту.

Нехтувати застосуванням ПАР, створюючи незамерзаючі рідини, не можна. Це обов’язковий складник, який у правильній пропорції та при належному введенні в суміш, наділяє автохімію чудовими експлуатаційними якостями. Всього кілька секунд – і скло чисте, а видимість належна.

Ароматизатори (віддушки). Ароматичні компоненти, що перебивають спиртовий запах і роблять рідину приємно пахнучою. Запахи з їхньою допомогою можуть забезпечуватися різні, наприклад, фруктові, квіткові та інші. Головне при виборі віддушки – щоб аромат був приємним і не провокувалися алергії.

Оптимальний об’єм ароматизатора у незамерзайці – 0,8 %.

Барвники – речовини, що забарвлюють рідину в традиційний для цієї товарної групи блакитний колір. Чи можна створювати інші колірні варіанти? Можна, хоч рожевий/червоний, хоч жовтий чи зелений. На функціональні особливості це ніяк не вплине. Єдине, що незамерзайка незвичного кольору може додатково привернути увагу покупців.

Барвники використовуються у невеликих кількостях – 0,001 %. Більше брати немає потреби. Легкий блакитний або, скажімо, рожевий відтінок – те, що треба. Якщо концентрація барвника підвищена, тон омивайки дуже насичений, це може свідчити про спроби виробника приховати низьку якість, наявність каламуті або осаду. І споживачам це добре відомо. Тож продажам навіть якісної незамерзаючої рідини можна суттєво нашкодити, якщо перебрати міру з барвником.

Денатуруюча речовина. Як правило, вводиться до складу етанолових незамерзайок. Призначення – не допустити застосування технічного матеріалу як харчового. Обсяг – до 0,5 %.

Іноді можуть застосовуватися різні функціональні добавки, наприклад, антикорозійні. А загалом, кожен виробник створює власну рецептуру, яку вважає найвдалішою, підбирає необхідну сировину та її пропорції у прагненні зробити якісний та безпечний продукт, який матиме попит і приноситиме прибуток.

Як вибрати постачальника спирту та іншої сировини?

Починати таку справу, як виробництво незамерзайки, не налагодивши співпрацю з надійним постачальником сировинних компонентів, нерозумно. При подальшому функціонуванні бізнесу вам на постійній основі будуть актуальні поставки спирту та інших інгредієнтів, передбачених рецептурою.

Дуже важливо вийти на компанію, яка реалізує якісну продукцію та має всю необхідну супровідну документацію. Чудово, якщо це український виробник або прямий постачальник закордонних матеріалів. Якщо ж товар буде мати довгий ланцюжок ланок від виробника до покупця, тобто до вас, це негативно позначиться на ціні сировини. Що, своєю чергою, спровокує необхідність ставити високий цінник незамерзайки. А це цілком може негативно позначитися на її конкурентоспроможності.

То як же вдало вибрати постачальника? – Запитаєте ви. У нас є кілька порад:

  • добре вивчіть сировинний ринок країни в сегменті, який вам актуальний;
  • поцікавтеся відгуками та рекомендаціями;
  • віддайте перевагу компанії, яка максимально відповідає вашим потребам та запитам.

На цій ноті пропонуємо ознайомитися з діяльністю та пропозиціями ПП «Система Оптимум». В асортименті компанії – великий вибір хімічної продукції з гарантованою якістю й за доступними цінами. Активна та успішна співпраця ведеться з багатьма українськими виробниками- представниками різних сегментів, зокрема і з тими, що спеціалізуються на незамерзаючих рідинах. Ви можете просто зараз ознайомитися з каталогом, технічною інформацією про продукцію, яка цікавить, дізнатися про організаційні аспекти та про все інше, щоб раз і назавжди закрити питання вибору постачальника. Запевняємо: ви не прогадаєте.

Баланс витрат та прибутку в бізнесі на продажу незамерзайки

Вище ми говорили, що грамотне складання бізнес-плану є одним із ключових початкових кроків у бізнесі з виготовлення незамерзайки. Створюючи проект, проводячи розрахунки та прогнозуючи перспективи, ви вже зараз зможете зорієнтуватися, як збалансувати витрати та прибуток, аби вийти у плюс.

Що ми рекомендуємо врахувати:

  • необхідні стартові вкладення (передусім витрати на обладнання, реєстрацію та покриття інших організаційних питань);
  • регулярні витрати (виплати заробітної плати, оплата оренди приміщення, комунальні платежі, логістичні, рекламні та інші щомісячні видатки);
  • вартість необхідної сировини (ось, до речі, чому ми не радили затягувати з вибором постачальника, адже вам одразу потрібно врахувати, скільки грошей доведеться виділяти на закупівлю сировинних матеріалів);
  • прогнозована собівартість кожної товарної одиниці;
  • можливі об’єми виробництва за місяць;
  • оптові ціни на незамерзайку, за якими ви реалізовуватимете збут.

Склавши всі частини в єдине ціле, ви отримаєте загальну картину і зможете дійти до бажаного балансу витрат та прибутку.

Загалом аналізований бізнес рентабельний і стабільний. Але щоб закріпитися в ньому, слід відставити зверхність та легковажність. Тільки відповідальний та продуманий підхід здатний дати гарні плоди.

Зауважте, ми не називаємо конкретних цифр, тому що в кожному окремому випадку все буде індивідуально – і сума, витрачена на обладнання, і закупівельні ціни на сировину, й всі інші фактори. Точні (або хоча б орієнтовні) цифри у свій бізнес-план зможете внести лише ви, ну чи відповідний фахівець, якщо ви вирішите скористатися його послугами.

Канали збуту готової незамерзаючої рідини для автомобілів та конкуренція

Завершити нашу статтю хочемо саме цією підтемою, а точніше двома її складовими, які, на нашу думку, взаємопов’язані.

Отже, незамерзайки оптом можна постачати в магазини автохімії, на СТО, авторинки, автозаправні станції, різні бази оптового та роздрібного продажу автотоварів.

Чудовий варіант – налагодити співпрацю з великими торговими підприємствами. Але також не слід нехтувати і реалізаторами, й невеликими точками продажу. Можна опрацювати транспортні компанії, що мають власний автомобільний парк, і домовитися з ними про прямі поставки незамерзаючої рідини.

А ось вам ще два порівняно нові варіанти реалізації засобів для склоомивачів:

  • вендингові автомати, які можна встановити, наприклад, на парковках, автосервісах і АЗС. Обійдуться вони недешево, але переваги забезпечать неабиякі, збільшенню продажів посприяють гарантовано. Покупці оцінять можливість купити незамерзайку тут і зараз, без додаткових роз’їздів та стоянь у чергах, просто з пістолета наливши рідину в бачок. Вони зможуть взяти стільки незамерзайки, скільки їм потрібно, без залишку в каністрі, що постійно бовтається в багажнику туди-сюди. Вони будуть впевнені в якісному рівні, адже навряд чи хтось витрачатиметься на встановлення торговельного автомата, якщо він навіть не зрозумів усієї важливості потреби витратитися на забезпечення хорошої якості продукції;
  • продаж через інтернет з доставкою на замовлення. Тут у наш час є безліч можливостей. Можна використовувати дошки оголошень, торгові майданчики, спеціалізовані портали або, наприклад, створити власний сайт, що ще більш презентабельно й викликає більше довіри в аудиторії. Тільки у випадку з сайтом важливо додатково подбати про асортимент. Один товар – якось несерйозно. Якщо ви не плануєте виробляти більше, можете розбити на окремі товарні позиції, наприклад, за об’ємом. І все, сайт можна сміливо запускати.

Навіщо ми це все так детально вам розповідаємо? А тому, що насправді каналів і варіантів збуту незамерзаючої рідини предостатньо. Можна досягти відмінних показників рентабельності, уникнути застою товару на складах та обійти конкурентів, якщо добре пропрацювати питання збуту.

Щоб обійти часом навіть дуже жорстку конкуренцію, можна витратити багато сил, часу, грошей на рекламу тощо. А можна зробити ставку на хорошу якість та безпеку свого продукту + добре пропрацювати всі доступні сучасному бізнесу канали збуту. Ми більш ніж впевнені, що такий підхід гарантовано увінчається успіхом.

Тепер виробництво незамерзайки не здається вам чимось надмірно складним та недосяжним? Думаємо, що ви вже у всьому зорієнтувалися. Що, як, за чим, а головне, навіщо потрібно робити, ви тепер знаєте. Тож пробуйте – і нехай у вас все вдасться!

Компанія займається реалізацією хімічних реактивів та сировини, лабораторного та хімічного посуду, лабораторного обладнання, меблів та іншої продукції більше 20 років

Замовлення дзвінка
Дякуємо за Ваше звернення. Наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом
Сталась помилка при надсиланні листа. Зв'яжіться будь ласка з менеджером.