Хімічні зв’язки для зміцнення Вашого бізнесу

Обліз лак на авто: як відновити лак кузова? Інструкції та якісна хімія

Обліз лак на авто: як відновити лак кузова? Інструкції та якісна хімія

Поліз лак на авто – що робити та які засоби використовувати?

Про таку потребу, як захистити автомобільний лак, задумується далеко не кожен автовласник. Як то кажуть, поки смажений півень не клюне, то й на думку не спаде, що потрібно діяти заздалегідь. А ось коли уже поліз лак на авто, і це суттєво погіршило вигляд котроїсь кузовної деталі, та й машини загалом, тоді так, питання, що робити, актуалізується само собою – подається чіткий візуальний сигнал, що є проблема. Й не зважати на неї уже не вийде.

Лакофарбове покриття автомобіля виконує не лише декоративну функцію, але й впливає на загальну захищеність кузова від зовнішніх факторів, таких як ультрафіолетове випромінювання, опади та хімічні реагенти на дорогах. Однак, з часом лак може почати лущитися, втрачати глянс або зовсім облуплюватися, що стає не тільки естетичною проблемою, але й загрозою для збереження кузова. Якщо не приділяти збереженню та відновленню лакованого шару достатньо уваги, це може вилитися у дороговартісне навіть не локальне, а повне фарбування транспортного засобу. Ще це може вкрай негативно позначитися на його вартості при продажу.

Сьогодні ми поговоримо про те, чому так відбувається, чому лак може облазити, чи можливо цьому запобігти, і якщо так, то як саме. Також про те, як правильно діяти, коли багатьом водіям знайома проблема вже дала про себе знати. Ви дізнаєтеся, як відновити лак на авто та які засоби для цього використовуються. Ви зможете для себе зрозуміти, коли можна впоратися самостійно, а коли краще звернутися за допомогою до професіоналів, щоб маляр виконав свою роботу як слід, зберігши ваші сили та нерви. Тобто мова піде про все те важливе, що стосується облізання лаку автомобільного. Чому? Чи можна не допустити? Та як вирішувати проблему? Детально про все – далі.

Причини, чому облазить лак на авто

Лакове покриття автомобіля з часом може піддаватися впливу низки факторів, які сприяють його зношенню та відшаруванню. Ось найпоширеніше з того, що може даватися взнаки під час експлуатації:

  • механічні ушкодження. Подряпини від дрібного каміння, яке потрапляє на кузов під час руху, а не лише опиняється на лобовому склі, необережна мийка та інші механічні фактори можуть призводити до появи мікротріщин. З часом крізь ці тріщини волога і бруд проникають під лак, викликаючи його відшарування;
  • хімічні реагенти. Солі, якими посипають дороги взимку, а також агресивні мийні засоби можуть поступово руйнувати спочатку лак, а потім і фарбу, якщо автомобіль не отримує належного догляду. Це робить його вразливішим до інших негативних впливів;
  • сонячне випромінювання. Постійний вплив ультрафіолету призводить до вигоряння лаку, його висихання та втрати еластичності. Це одна з головних причин, чому він може почати відшаровуватися;
  • неправильний ремонт. Якщо лакофарбові роботи виконувалися неякісно, без дотримання технологічних вимог (зокрема, без необхідного температурного режиму, з недотриманням міжшарового сушіння) і без використання належних матеріалів, це може призвести до того, що новий лак почне лущитися набагато раніше, ніж заводський. Економія на фарбуванні або його непрофесійне виконання – те саме, що швидкий повторний ремонт і ще більше витрат. Неякісні дешеві лаки здебільшого гірше зчеплюються з фарбою й більш схильні до відшаровування. Протермінований, неправильно нанесений чи недостатньо просушений лак, його тривале перебування до залучення (під час зберігання/доставки) при низькій температурі або й взагалі використання матеріалів, що несумісні між собою, а також недотримання пропорцій, навіть якщо сумісні – ось цілий перелік причин, які можуть спровокувати передчасне лущення;
  • несвоєчасне/надто рідкісне миття. Що тільки не потрапляє на кузов автомобіля за його життя. Це і різноманітний дорожній бруд, і пташиний послід, й багато іншого. І якщо є тріщини, сколи чи інші пошкодження лакофарбового покриття, то усі забруднення без своєчасного усунення через слабкі місця спокійно проходять в структуру ЛФП, активують процес відшаровування, роблячи свої брудні справи й додаючи вам головного болю;
  • надмірно завзяте прагнення до чистоти. Інша сторона медалі, яка є полярною до попереднього пункту. Як і у багатьох інших питаннях, у випадку з доглядом за авто, недостатньо – погано, але й що занадто – то не здорово. Потрібно шукати баланс, до того ж це стосується не лише частоти, інтенсивності очищення, а й сили хімічного впливу використовуваних очищувальних засобів. Якщо хоч із чимось переборщити, а тим паче, якщо робити це регулярно, погіршення якості лаку (помутніння, стирання тощо) не забариться;
  • природний знос. Навіть за ідеальних умов експлуатації (а чи бувають такі взагалі?), з часом будь-яке, навіть найкраще, покриття стає більш крихким, втрачає свої властивості через старіння матеріалів під впливом опадів, температурних перепадів та іншого. Не виняток, що машині вже багато років і термін служби лаку просто вичерпав свої ресурси.

Що б не спричинило проблему, зволікати з її вирішенням не варто.

Що робити, якщо поліз лак на автомобілі

Перед тим, як розбиратися у питанні «поліз лак на авто – що робити?», перше, на чому слід зосередити увагу – це рівень пошкодження. Починайте саме з оцінки масштабів ситуації. Це важливий доремонтний етап. Ретельно огляньте кузов машини, використовуючи ліхтарик. Від того, наскільки буде облізлий лак на авто, залежить, чи варто братися до роботи самостійно, у власному гаражі (постраждали незначні ділянки), чи краще звернутися до професіоналів, щоб була задіяна спеціальна фарбувальна камера (є суттєве відшарування покриття).

Ось три ступені, на які можна умовно поділити проблеми з автомобільним лаком, так би мовити, основні рівні тяжкості проблеми:

  1. Початковий. Характеризується мінімальними смугами чи плямами, на яких відсутній лаковий глянс, а відшаровування перебуває на самому старті. Тут цілком реально впоратися з авто своїми руками за допомогою поліролі.
  2. Середній. Тріщини і відшарування більших розмірів з відкриттям фарби на цих ділянках. В таких випадках вже може виникнути потреба у локальному підфарбовуванні компонентів, що мають некрасивий вигляд. Самі робитимете чи звернетеся до майстра – залежить від ваших знань та навичок.
  3. Значний. Або широке лущення. Великі зони, де обліз лак на окремих елементах чи по всьому кузову – найгірша ситуація. Найімовірніше, авто знадобиться повністю перефарбовувати. Локальні маніпуляції хоч круть, хоч верть – не дадуть достойних результатів.

Тепер стосовно того, що ж саме робити, якщо лак поліз. І почнемо з найпростішого сценарію, коли можна обійтися лише поліруванням.

Полірування – чудове рішення, коли спостерігається початкове лущення з втратою блиску. Воно дозволяє видалити окислений лак, відновити гладкість і сяяння. Тож якщо ви помітили, що лак почав відшаровуватися, не варто відкладати вирішення цієї проблеми. Існує кілька кроків, які допоможуть вам відновити покриття кузова та зупинити подальше руйнування:

  • підготовка поверхні. Для відновлення лаку поверхню потрібно ретельно підготувати. Це означає видалення старого лаку на ушкоджених ділянках, очищення кузова від бруду, пилу та жирних плям за допомогою спеціальних засобів, щоб уникнути нових подряпин на поверхні. Зокрема, добре показує себе глина для глибокого очищення кузова, справляючись з усуненням навіть стійких і невидимих забруднень;
  • застосування поліролі. Сучасні засоби цієї видової категорії здебільшого прекрасно справляються з покладеними на них завданнями. Поліруючи поверхню, вони відновлюють блиск, усувають нерівності й повертають автомобілю привабливість. Маскувальні і кольоровідновлювальні, рідкі, пастоподібні, аерозольні та інші поліролі для маскування дрібних недоліків, створення ідеально рівного шару й відновлення лакової поверхні прості у використанні, ефективні й при правильному виборі, з урахуванням складу і потреб, можуть стати справжньою рятівною паличкою.

Звертайте увагу на колірну гаму поліролі. Для кольорових авто краще обирайте універсальні варіанти. Слідкуйте за входженням у склад засобу абразивних компонентів, адже саме вони усувають з поверхні дефекти. Вкрай важливо використовувати поліроль для кузова авто правильно, дотримуючись інструкцій виробника, виконуючи роботу у потрібних умовах і при вдалому температурному режимі. Застосовуйте рекомендовані кількості засобу й реалізуйте належну швидкість нанесення, аби досягти найкращого результату.

Як виправити лущення фарби на авто

Якщо лак має глибокі тріщини, почав лущитися разом із фарбою, процес відновлення стає складнішим, потребує більшої уваги і точності, оскільки тепер йдеться не лише про роботу з лаковою поверхнею, але й про реконструкцію фарбового шару (локальне зафарбовування). Ось що варто зробити в такій ситуації:

  • видалити старі ЛФМ. Першим етапом є повне видалення ушкодженої фарби та лаку. Це можна зробити вручну за допомогою наждачного паперу або спеціальних хімічних засобів для зняття фарби;
  • підготувати поверхню до основної роботи. Підготовка – це база, без якої не можна. Вона складається з таких процесів, як зачистка, знежирення і маскування, а ще шпаклювання (якщо потрібно) та ґрунтування. Нанесення ґрунтовки допомагає забезпечити надійну адгезію між кузовом та новою фарбою;
  • пофарбувати. Наносити новий шар фарби треба максимально наближений до оригінального кольору автомобіля. Це важливий аспект, адже від точності підбору кольору залежить загальний вигляд машини;
  • полакувати. Коли фарба висохне, настане черга нанесення нового шару лаку, який і фарбу захищатиме, й глянс забезпечить.

Врахуйте, що виправлення проблем із лущенням фарби потребує більшого переліку робочих інструментів та матеріалів. Вам знадобляться наждачний папір різної зернистості, знежирювач і малярський скотч, наприклад, для страхування скла. При глибоких подряпинах потрібна буде шпаклівка. Також не обійтися без ґрунтовки, автоемалі та лаку. А для їхнього нанесення потрібні фарбопульти або уже наповнені фарбою/лаком аерозольні балончики (якщо обробляти необхідно невеликі ділянки). Як варіант, у деяких випадках можна задіювати олівець для авто (компактний реставраційний засіб для підфарбовування машини).

Щоб локально пофарбувати вдалося як слід, важливо володіти певним досвідом та навичками. Не зовсім впевнені у власних силах – зверніться як клієнт до майстра, який зможе здійснити роботу професійно, забезпечивши високу якість і тривалість збереження хорошого результату ремонту.

Які засоби потрібні для відновлення лакофарбового покриття автомобіля

Перше, що тут спадає на думку – безпосередньо сам лак, чи не так? Він може використовуватися для локального відновлення ЛФП, оновлення котрогось елемента і при повному фарбуванні кузова. Покриття лаком забезпечує гарне дзеркальне виблискування і захист автоемалі від атмосферних опадів, температурних перепадів та механічних впливів, а відтак від появи подряпинок, потертостей й інших дефектів. Окрім сказаного, автолак покликаний захищати ТЗ від передчасного виникнення іржі. Грамотний вибір цього матеріалу – важлива передумова запобігання багатьом кузовним проблемам при подальшій експлуатації машини.

Автомобільні лаки виготовляються зі смол або синтетичної сировини. Бувають целюлозними, акриловими, гліфталевими, поліуретановими, металізованими й акрилполіуретановими. Є у продажу в банках та аерозольних балончиках. Вибирати слід з урахуванням цих характеристик, а також особливостей кузова і автомобільної емалі.

Друге – поліролі. Ми вже про них говорили. Але ще хочемо доповнити і розширити цю підтему. Для поліровки автомобіля можуть використовуватися поліролі та компаунди – матеріали, що містять абразиви (наприклад, оксид алюмінію чи діоксид кремнію) для контрольованого усунення мікроскопічних обсягів ЛФП. Вони вирівнюють і згладжують верхній шар, максимізуючи естетичність кузовних деталей. Це їхнє основне призначення. Вони не є фінішними продуктами й не захищають, як, скажімо, воски та сіланти. Проте сьогодні можна купити універсальні засоби, так звані полірувальні пасти 2в1 або 3в1, які, окрім згладжування та вирівнювання, виконують й інші завдання. Усе залежить від їхнього складу. Так, якщо присутні розчинники (ацетон, ізопропіловий спирт чи ксилол), такі продукти ще й добре справляються з видаленням окислень та інших забруднень. Якщо до складу додані воски (карнаубський або поліетиленовий), це допомагає досягати максимізації блиску, заповнювати мікрозавихрення й створювати шар-захист.

Крім, власне, абразивних поліролей, а ще воскових, існують засоби, в основі котрих лежать полімери та смоли: акрилові, уретанові, силіконові. Полімерні поліролі вважаються найстійкішими й володіють вираженими захисними властивостями. Чудова стійкість до механічних впливів та вологи – це про них. Усе завдяки тому, що, застигаючи, вони формують міцний і гладкий зовнішній шар, стійкий не лише до бруду, дощу, а й до граду та хімічних засобів від зледеніння доріг.

Вибираючи поліроль, звертайте увагу і на інші складники, адже від них залежить і саме використання засобу, й забезпечувана ефективність при подальшій експлуатації авто. Щоб була забезпечена підвищена еластичність захисної плівки, виробники додають у поліролі пластифікатори: фталати (дибутилфталат). Для прискорення процесу застосовуються каталізатори: олеїнова, лимонна, стеаринова, оцтова кислоти та аміни. Для перешкоджання накопиченню пилу, зменшення статичного заряду й запобігання подряпинам під час витирання залишків поліролі – антистатичні агенти: бензалконію хлорид, цетилпіридиній хлорид, тетраалкіл амонієві солі. А для досягнення максимально глибокого та насиченого блиску автоповерхонь у поліролі можуть додаватися наноматеріали: наночастинки діоксиду кремнію.

Взагалі так звана нанокераміка – захисне автомобільне покриття останнього покоління. Поза межами поліролей вона консервує кузов після полірувальних робіт. Шар, який утворюється на машині в результаті її нанесення та взаємодії з лаком на молекулярному рівні, прекрасно захищає лакофарбове покриття від подальших негативних зовнішніх впливів.

Ще хочемо звернути увагу на такий продукт для догляду за кузовом автомобіля, як глейз. Він може слугувати компонентом поліролі або виступати окремим засобом. Здебільшого він не абразивний. Його роль полягає не в фізичному впливі, а в оптичному вирівнюванні покриття шляхом заповнення та маскування дрібних дефектів. Після його нанесення на поверхні формується прозорий шар, крізь який ЛФП виглядає вологим і глянцевим. А якщо поверх глейзу нанести ще й віск, то можна додати плюсик до естетичності останнього. Проте пам’ятайте: глейз – це не про довготривалий захист. Для збереження такої обробки без додаткового захисного шару зверху не обійтися.

Сілант – ще один засіб для обробки лакофарбового автомобільного покриття. За своїми властивостями він близький до глейзу, проте стійкіший і краще захищає від забруднень. Виступаючи герметиком для фарби, він також реалізує захист від дії ультрафіолетового випромінювання, вологи, кислот. Завдяки гідрофобності, добре відштовхує воду й не дає бруду осідати на кузовних елементах. Таким чином подовжується період збереження чистоти кузова й нівелюється потреба використання агресивних засобів для його очищення. Нерідко сіланти компонуються з восками, що дає краще заповнення лакових дефектів і підвищує візуальні характеристики обробки.

Ну і ще кілька слів окремо про воски, представлені на автомобільному ринку. Вони бувають тверді, рідкі та аерозольні. Як і глейзи, вирівнюють оптичне сприйняття поверхні, створюють гладке прозоре покриття, заповнюючи й маскуючи світлові дефекти. У них відсутні абразиви, відповідно, вони застосовуються не для коригувальної, а для фінішної обробки. Основне, що відрізняє воски від глейзів – забезпечення захисту ЛФП від зовнішніх впливів, хоч і нетривале.

Профілактика лущення лаку на машині

Сподіваємося, з питанням, як відновити лак на авто, тепер усе зрозуміло. Віримо, що, якщо ви самостійно виконуватимете роботу відповідально і з використанням відповідних матеріалів, у вас все вдасться. Разом з тим прагнемо, щоб такі завдання поставали перед вами якомога рідше. А для цього не слід нехтувати профілактикою лущення лаку.

Щоб уникнути проблем із лакофарбовим покриттям у майбутньому, варто дотримуватися кількох простих правил догляду за автомобілем:

  • регулярне миття. Мийте автомобіль не рідше одного разу на два тижні, особливо в зимовий період, коли дороги посипають сіллю. Використовуйте м’які губки (не жорсткі щітки) та неагресивні мийні засоби (спеціальні автошампуні), аби уникнути пошкодження лаку. З цієї ж причини обходьте (чи то пак об’їжджайте) стороною низькоякісні автоматичні мийки;
  • оперативне усунення локального бруду. Якщо побачили на кузові значне забруднення, локалізоване в одному місці, наприклад, наслідки пташиної життєдіяльності, візьміть вологу серветку і приберіть, не чекаючи, поки поїдете на мийку;
  • захист від ультрафіолету. По можливості паркуйте автомобіль у тіні, на критій парковці або використовуйте спеціальні чохли, щоб захистити лак від прямого сонячного випромінювання. Також задумайтеся над використанням засобів для обробки ЛФП, що містять УФ-стабілізатори, як от бензофенони;
  • нанесення захисних покриттів. Регулярне нанесення полімерного воску (раз на місяць-квартал) допоможе в збереженні глянсу лаку та створить додатковий захисний шар від механічних і хімічних ушкоджень. Також можете розглянути можливість нанесення керамічного покриття. Воно теж піклується про захист кузова, відштовхуючи бруд й захищаючи від вицвітання;
  • своєчасний ремонт. Якщо з’явилися дрібні подряпини або інші пошкодження лаку, не відкладайте їх ремонт. Чим швидше ви усунете дефекти, тим менше шансів, що лак почне лущитися, прокладе собі канал для істотніших негативів. А ще орієнтовно з річною періодичністю здійснюйте профілактичні заходи з поновлення – і ситуація не погіршиться до невідь-яких масштабів, не знадобиться виконувати зняття лаку з автомобіля та інші подальші відновлювальні маніпуляції.

Дотримуючись цих простих і водночас важливих рекомендацій, ви зможете значно подовжити термін служби лакованої поверхні вашого авто та уникнути звернення в автосервіс через потребу дорогого ремонту, що актуалізується під впливом зовнішніх факторів. Будьте уважні до своєї машини – й вона тішитиме вас не лише технічною справністю та комфортом водіння, а й естетичним виглядом довгі роки.

Компанія займається реалізацією хімічних реактивів та сировини, лабораторного та хімічного посуду, лабораторного обладнання, меблів та іншої продукції більше 20 років

Замовлення дзвінка
Дякуємо за Ваше звернення. Наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом
Сталась помилка при надсиланні листа. Зв'яжіться будь ласка з менеджером.