Хімічні зв’язки для зміцнення Вашого бізнесу

Чи потрібно змивати віск з машини на автомийці

Чи потрібно змивати віск з машини на автомийці

Чи потрібно змивати віск з машини?

Існують різноманітні види сучасних автомобільних покриттів, які використовуються для захисту лакофарбової поверхні від негативних зовнішніх впливів, для збереження естетики, надання блиску й забезпечення низки важливих ефектів, крім названих. Це полімерні, силіконові, керамічні й інші покриття. Кожне – зі своїм спектром дії, особливостями та перевагами. Особливе місце з-поміж усіх цих покриттів посідає віск для авто як найпростіший і найдоступніший варіант захисту кузова машини.

Процедура воскування зовнішніх поверхонь транспортного засобу користується чималою популярністю серед автовласників. Її пропонують мийки самообслуговування, вона не займає багато часу й не потребує якихось спеціальних умінь. Вона проста, доступна та ефективна, що й пояснює її розповсюдженість. Однак, як і у різних інших ситуаціях, у випадку з восками для авто нерідко актуалізуються певні запитання, одне з яких: чи потрібно змивати віск після того, як він нанесений на зовнішні автомобільні поверхні? Сьогодні ви обов’язково отримаєте відповідь на це запитання. Але почнімо з початку, а саме з того, що воно таке той віск і навіщо потрібен.

Що таке віск для авто і навіщо його використовують

Автомобільний віск – це спеціальний засіб, використовуваний в детейлінгу після мийки авто, який розміщується на кузові для захисту від зовнішніх впливів. Його основні функції такі:

  • захист лакофарбового покриття від бруду, пилу, ультрафіолетового випромінювання та хімічних реагентів;
  • гідрофобна дія (водовідштовхування), сприяння скочуванню крапель води з кузовних поверхонь без залишення розводів;
  • зменшення зносу ЛФП, мінімізація ризиків появи мікроподряпин при митті та негативного впливу абразивних частинок шляхом створення захисного бар’єра;
  • пропрацювання уже присутніх мікродефектів, запобігання їхньому розширенню та поглибленню, недопуск потрапляння у них забруднень;
  • нейтралізація хімічних залишків після очищення транспортного засобу;
  • поліпшення зовнішнього вигляду авто, забезпечення доглянутості, надання кузовним поверхням блиску.

За в’язкістю воски для автомобілів бувають рідкими, твердими і пастоподібними (кремовими). А за складом – натуральними, синтетичними та гібридними. Усі вони полегшують мийку, позаяк протистоять налипанню бруду. Частина з них також забезпечує додаткові ефекти використання, як от антистатичну дію, захист від корозії та деякі інші.

Як підготуватися до мийки машини з воском?

Перед тим, як наносити віск, важливо ретельно підготувати автомобіль. Правильна підготовка – запорука ефективності.

Основне, що потрібно зробити – це ретельно вимити машину безконтактним способом, приділивши увагу всім ділянкам, зокрема й даху, капоту та багажнику. Видаліть бруд, пил, залишки комах та інші забруднення, а також залишки старих засобів догляду, щоб віск ліг рівномірно. Поверхня має бути максимально чистою, адже навіть незначних пилинок достатньо, щоб нашкодити належній обробці.

Якщо ви миєте авто регулярно, вистачить нанести активну піну, кілька хвилин зачекати і змити водою. За потреби повторити процедуру автомиття.
Іноді стандартної мийки може бути недостатньо. Тоді може актуалізуватися потреба додаткової обробки, наприклад, глиною.

Особливості нанесення воску на поверхню автомобіля

Розгляньмо два варіанти, котрими можна наносити віск, що залежать від його типу і мають певні особливості:

  1. Використання холодного рідкого засобу на мийці самообслуговування. На підготовлену (чисту) лакофарбову поверхню рівномірно нанесіть захисний восковий матеріал. Для цього є програма віск для автомобіля. Процес виконується за допомогою того ж пістолета високого тиску, яким реалізується й миття, проте технологічно є певні відмінності. Так, якщо для збивання бруду пістолет потрібно тримати на відстані 20-30 см від оброблюваних поверхонь, то тоді, коли виконується обробка машини воском, відстань слід збільшити до 70-100 см.
  2. Робота з пастою, твердим або рідким продуктом в домашніх умовах. Завчасно підготуйте і сам віск, і матеріали для його розміщення й полірування. Помістіть ретельно і щойно вимите авто в гараж або хоча б у затінене місце, якщо збираєтеся воскувати на вулиці. Як варіант, оберіть для роботи похмурий день. Нанесіть кілька крапель засобу (якщо працюватимете з рідкою субстанцією) на м’яку поролонову губку/аплікатор, трохи стисніть для рівномірного розподілу. Або злегка занурте поролон у матеріал (якщо у вас – паста) чи покладіть на нього небагато твердої маси. Акуратно нанесіть віск на ЛФП дрібними круговими та перекривними мазками тонким шаром, уникаючи потрапляння на гумові й пластикові деталі. Вгору-вниз і вліво-вправо – також можливі способи, проте кругові рухи пріоритетніші, з огляду на забезпечення кращого покриття. Пропрацьовуйте автомобільні поверхні поступово, по одній секції за раз, починаючи із верхньої частини авто й помалу переміщуючись донизу. Наостанок після висихання здійсніть легке полірування, а саме протріть матові у цей час поверхні чистою мікрофіброю (полірувальними мікрофібровими рушниками) для створення блиску.

Обидва описані варіанти здатні забезпечити прекрасні результати, якщо будуть реалізовані як належить, тобто:

  • з рівномірним розподілом;
  • без поспіху, аби віск мав час поглинутися й сформувати захисну плівку;
  • з використанням невеликої кількості матеріалу.

Для найкращих результатів застосовувати віск у надмірних кількостях не потрібно. Навіть для великих поверхонь вистачить незначних обсягів засобу. Краще нанесіть два тонкі шари, ніж один товстий. Інакше і згладити нерівності буде складно, і є ймовірність спровокувати подряпини та/або сліди стирання на ЛФП.

Трохи старанності та здорового глузду – й усе буде виконано ідеально!

Скільки часу застигає віск?

Пам’ятайте, що віск, на відміну від полірувальної пасти, має застигнути. Йому потрібно дати на це час, щоб у процесі затвердіння виділилися розчинники чи стабілізатори. На цьому етапі ви можете помітити на лакові певне потьмяніння (білуватий серпанок). Хвилюватися не варто. Це особливість деяких видів восків. З іншими подібного не відбувається, що також є варіантом норми.

Час висихання залежить від того, який віск застосовується. Для рідкого, як правило, достатньо 5-15 хвилин. Пастоподібний і твердий можуть застигати до пів години.

Також на період повного висихання впливають умови довкілля (температура повітря, вологість та ін.) і стан автомобільної поверхні.

Щоб з’ясувати, чи віск уже висох, проведіть по ньому сухим пальцем. Про повне висихання свідчить поява у цій ділянці чистого глянцевого покриття. Якщо ж спостерігаєте сліди, дайте ще трохи часу для застигання.

Чи потрібно змивати віск із поверхні авто?

А ось і те саме запитання, яке досить часто хвилює автовласників при роботі з восками на автомийці. Чи потрібно змивати віск з машини після того, як він нанесений?

У всіх випадках, якщо обробка воском виконана правильно, нічого змивати не потрібно. Виняток – пропонування мийкою такої фінальної програми, як осмос. Завершальне ополіскування осмотичною водою забезпечує додаткові переваги: усуваються зайвий віск та жирна плівка, запобігаються розводи, патьоки і плями на кузовних поверхнях після висихання. Якщо оминути цей етап, то залишки засобу можуть бути візуально помітними, а надійність захисного покриття – зменшеною.

Запам’ятайте: змивати можна лише осмосною (демінералізованою) водою, не інакше. Звичайна водогінна вода, що містить солі, не підходить від слова «взагалі». З нею розводів і шкоди для покриття, зведення нанівець усіх захисних властивостей не уникнути. Тож, якщо осмосу немає, обполіскувати авто не треба. Як і не потрібно насухо витирати ганчіркою. Якщо кузов покритий восковим надлишком, а у розпорядженні – лише звичайна вода, просто видаліть зайве чистою серветкою з мікрофібри.

Наступного разу мити авто можна не раніше, ніж через добу, використовуючи м’який автошампунь. Агресивна хімія з великою ймовірністю пошкодить воскове покриття.

Коли потрібно змивати віск із поверхні авто?

В більшості випадків змивати віск немає потреби, оскільки його основна функція – захищати, залишаючись на кузові. Проте є ситуації, коли це зробити необхідно:

  • помилки у нанесенні. Якщо воскове покриття вийшло надто товстим, нерівномірним, якщо залишилися смуги, плями, розводи або, що вкрай недопустимо, воно було нанесене на забруднену поверхню, від нього слід позбавитися, аби не нашкодити зовнішньому вигляду машини й не інтенсифікувати пошкодження ЛФП;
  • використання іншого захисту. Якщо планується наносити віск іншого типу або й узагалі захисне покриття інакшого виду, наприклад, керамічне, попередній віск потрібно прибрати, щоб уникнути несумісності;
  • надмірне накопичення. При багатошаровому нанесенні старі залишки можуть погіршувати вигляд, віск може втрачати свої властивості й не справлятися з призначенням. Видалити те, що вже застаріло, та нанести нове, а не нашаровувати одне на інше – розумний підхід до справи;
  • підготовка до фарбування чи полірування. Перед відновлювальними роботами важливо позбутися воскового шару, аби він не заважав їхньому виконанню. Віск може перешкоджати адгезії нової фарби та роботі полірувальних засобів. Саме тому перед стартом таких процесів, як фарбування чи полірування ЛФП, його варто усунути.

 Хімічні засоби для зняття залишків воску з автомобіля

Води для усунення залишків захисного воскового шару недостатньо, адже він у ній не розчиняється. Для такого роду роботи знадобляться розчинники або спеціальні автошампуні. Звичайні мийні засоби використовувати не слід, щоб не пошкодити лакофарбове покриття.

Врахуйте, що окрім використання правильних хімічних засобів, значення має дотримання логічної етапності процесів:

  • розвести шампунь у теплій воді й намочити в ньому губку;
    - акуратно і почергово протерти губкою усі кузовні поверхні авто, періодично занурюючи її в очищувальний розчин;
  • сумлінно промити чистою водою, щоб усунути залишковий віск і шампунь;
  • пройтися вологою мікрофібровою серветкою для уникнення розводів.

До вашої уваги – кілька хімічних продуктів, які можуть прийти на допомогу у різних ситуаціях:

  • ізопропіловий спирт (ізопропанол). Використовується для видалення різнотипних забруднень та залишків лакофарбових покриттів. Ефективно розчиняє не лише віск, а й грязюку, смоли, жирові залишки, мастила та старий лак, не пошкоджуючи поверхню. Зазвичай береться в пропорції 50:50 із водою;
  • азотна кислота (нітратна кислота). Ефективно видаляє віск. Застосовується для сильних очищувальних процесів. Вона агресивна, може роз’їдати фарби та лаки, тому використовуватися повинна з максимальною обережністю на металах та інших стійких поверхнях. Обов’язково дотримуватися рекомендованих концентрацій;
  • натрій гідроксид (каустична сода). Ще один дієвий очисник для видалення воскових залишків, а заразом важких забруднень та старих лакофарбових покриттів. Він добре розчиняє органічні речовини та є ефективним для очищення грубих поверхонь, зняття твердих залишків, але задіюватися має лише в розбавленому стані (лужний розчин). Також вимагає ретельного змивання і дотримання інструкції для уникнення пошкоджень.

Перед використанням будь-якого засобу переконайтеся, що він безпечний для вашого авто. Завжди орієнтуйтеся на вказівки виробника та застосовуйте засоби у добре провітрюваних приміщеннях або на відкритому повітрі.

Віск для автомобіля – це важливий, дієвий і доступний засіб для догляду, але його застосування потребує знання нюансів. У більшості випадків змивати віск не треба, проте неправильне воскування, старий захисний шар та деякі інші ситуації можуть вимагати його видалення. Дотримуючись рекомендацій стосовно роботи з восковими покриттями, ви зможете отримати/зберегти блиск, уникаючи помилок під час мийки чи фіксації захисного шару. Ваша машина буде належним чином захищена на потрібний час.

admin admin
Замовлення дзвінка
Дякуємо за Ваше звернення. Наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом
Сталась помилка при надсиланні листа. Зв'яжіться будь ласка з менеджером.